New York tips någon?
Skall åka på bröllops resa till NY om lite drygt en vecka och har fått några guider i bröllops present men nu undrar jag över vad ni som varit där kan tipsa om. Vad får man inte missa att shoppa, se, äta m.m. Tacksam för tips.
Skall åka på bröllops resa till NY om lite drygt en vecka och har fått några guider i bröllops present men nu undrar jag över vad ni som varit där kan tipsa om. Vad får man inte missa att shoppa, se, äta m.m. Tacksam för tips.
Funderer på att gå på en lite finare restaurang en dag för att verkligen fira. Vilken skulle ni rekomendera oss att gå på?
Rekommenderar Public i Nolita som ar en fin, god och hipp restaurang. Ligger pa Elizabeth street.
Annars ar NoBu suverant for japanskt: min sambo friade dar
Balthazar
Pastis....mfl
River Cafe for utsikten
Hur mycket billigare är det än i Sverige?
Angående Empire (som man MÅSTE åka upp i) så kan man köpa ett häfte med biljetter (New york city pass) till olika saker. Då är det inträde till empire, färjan ut till frihetsgudinnan, inträden till de stora museerna (t.ex. Guggenheim) och det bästa av allt är att man får gå förbi köerna! Jag använde detta i september och vi fick gå förbi en kö till empire som egentligen var ungefär 1½ timme. Man har dessutom lite billigare inträden osv med detta pass.
Ett annat tips är att ta er ner downtown med tunnelbanan och sen ströva runt på Pier 17, jättemysigt!!
linvinter skrev 2009-06-23 00:04:19 följande:
Så sugen man blir på att åka dit! Hoppas bara sambon är lika sugen.
Har en fråga.
Vad jag förstått är det rätt viktigt med kläddkoder i USA. Tror ni man skulle kunna ha en 50-tals halterneckklänning, svart med vita prickar när man går på en lite finare restaurang? Eller är det helt fel med stora prickar?
Har aldrig varit med om att det skulle vara särskilt viktigt med klädkoder, och prickar tror jag definitivt inte är något problem
Låter bra! En arbetskamrat sa att det är jätteviktigt.. Sen så satt jag och läste på olika talkshows och där fick man inte ha för mönstrade kläder på sig.
Mystiskt!
Någon som vet någon/några affärer som säljer stora skor i NYC?
Läste just på nätet . . .
Da Vinci Hotel , Manhattan
"Great value for money"
"Wonderful little hotel"
Alma , Brooklyn
"Eat on the roof"
"Great views of lower Manhattan"
Åker till New York nu i veckan och tänkte höra om någon vill tipsa om bra/roliga bröllopsbutiker? Tänkte eventuellt köpa mig en slöja när jag är där och har skrivit upp namnen på ett par butiker. Men tar tacksamt emot tips från er!