• Mamli

Måste få veta en sak...

Skapade en tråd där jag fråga vilket namn vi borde ta.
    Vi bestämde oss för berg men de är ju min farmors ogifta namn så de känns långt bort.

OM jag och min son tar sambons namn, och behåller vårat som mellannamn. Jag vill vara med honom resten av livet men om de händer nåt och jag kommer gifta om mig.
    Kan vi byta sonens mellannamn tilld e nya efternamnet då?

Tänkte nämliga skicka blommor tills ambon innan elva idag och skriva under kortet med hans efternamn.

Hur låter
    Malin Sloberg &
    Viktor Sloberg?

Hur mycket kan man använda mellan namnet? Kommer de stå på hans klasslista, på dörren?

• Svar på tråden Måste få veta en sak...
  • Mamli

kan sambons ta mitt efternamn som mellan namn?
    Så vi alla heter Brügg Sloberg?

• Mamli

åh..nån som vet?
    Borde ringa floristen nu.

• Mamli

Malin Brügg
    Viktor Brügg
    Fredrik Brügg

Malin Sloberg

• Mamli

oj..de där skulle inte läggas ut, jag skrev bara för mig själv!
    fasen..

• Annie998

Har faktiskt ingen aning om hur det är med efternamnens användning.. Det enda tips jag kan ge dig är att ringa skatteverkets folkbokföring och höra med dem.. 0771-567567 välj nr 3 i val-listan och sen nr 3 igen.. De kan säkert hjälpa dig.. Lycka till

• Mamli

nu beställde jag blommor iaf.

• Mamli

bara upptaget när jag ringde dit
    Har för mig de vart de varenda gång jag ringt dem.

• Lööve
    Mamli skrev 2009-05-25 10:17:07 följande:
    Skapade en tråd där jag fråga vilket namn vi borde ta.Vi bestämde oss för berg men de är ju min farmors ogifta namn så de känns långt bort.OM jag och min son tar sambons namn, och behåller vårat som mellannamn. Jag vill vara med honom resten av livet men om de händer nåt och jag kommer gifta om mig.Kan vi byta sonens mellannamn tilld e nya efternamnet då?Tänkte nämliga skicka blommor tills ambon innan elva idag och skriva under kortet med hans efternamn.Hur låterMalin Sloberg &Viktor Sloberg?Hur mycket kan man använda mellan namnet? Kommer de stå på hans klasslista, på dörren?
    Är din blivande pappan till sonen?
    Om inte, behöver du pappans tillstånd att byta OM han nu har pappas efternamn...
  • aikidoaasa

I klasslustor är det sällan man skriver mellannamn. Om man däremot har två efternamn så skrivs båda ut... tänkte bara på klasslistorna.
    Men tänk på att ett eventuellt namnbyte senare oftast bara strular till det, Varför tänka "tänk om det inte funkar..." det går att ändra ett efternamn senare om det skulle hända något, men att ha två bara för att ha som "in case of" låter inte bra i mina öron.

Svar på tråden Måste få veta en sak...