• sarahl

möhippa åt nybliven mamma

vi skall inom en snar framtid ha en möhippa åt min bästa vän, (jag är tärna). Syster til lbruden ha r i sin ensamhet planerat hippan, men jag sätter stopp. Jag vill oxå vara med.

Det kommer bli en ganska stillsam hippa eftersom bruden ifråga har en alldeles liten nyfödd bebis som i skrivande stund bara är 2 veckor gammal.

Tips på roliga stillsamma aktiviteter.

Jag skulle vilja att hon och den blivande maken skulle få åka och sjunga in samma låt i studio fast inte samtidigt såklart och sedan på något vis mixa ihop den och spela den på deras bröllop.

Hon tycker om keramik, så låta henne dreja kanske inte skulle vara helt fel. Men mer tips där bebis kan följa med.

• Svar på tråden möhippa åt nybliven mamma
  • nano86

Med en sån liten går faktiskt nästan allt att göra (finrestauranger och krogar undantagna) mycket knepigare med en 4 mån som vill börja vara med ordentligt kan jag lova

Härlig och lyxig picknick kanske i en fin park/naturområde?

Jag vet inte vad det hela får kosta men kolla upp om ni kan få en privatlektion i att dreja hos någon lokal keramiker, då kan ni ju även få föremålet/en brända i ugn och kanske tom laserade.

• passionsblomman

Å vad du låter omtänksam vill jag bara säga!

Det jag sersom största kruxet med kombinationen möhippa/nybliven mamma, är inte bebisen som är en högst portabel enhet så att säga...

...utan ORKEN hos mamman /blivande bruden. Jag var så TRÖTT efter denna omvälvande händelse i livet, att jag det är helt omöjligt att ens beskriva. Det var en mycket liten värld och bubbla jag var i av matning, försöka ätea själv, ta en dusch ibland och så soooova de stunder det gick.

Nu är det ju väldigt olika hur allt fortlöpt med förlossning och återhämtning, hur psyket är och hur man får sova osv. Men ahde ngn väntat sig att jag skulle orka en heldagshippa-somm det ofta verkar vara numera, så hade jag nog börjat grina tror jag.

så, tiden, att inte göra detta för långt, är mitt -högst personliga-råd.

pickninck/lunch/frukost
    skivinspelningen och edet där med keramik låter ju jättemysigt!

Miljöer som inte påverkas av om bebis gråter eller måste ammas/bytas är ju bra, så SPA tex går ju bort.

Jag hade gärna typ spelat kubb och kastat pil eller sådana saker med mina vänner och kört lite roliga frågesporter som kan leda till glada minnen och en massa tjejsnack. Äta gott är underbart när man är nybliven mamma-skäm bort henne där!

• Tillsommaren

Se till att hon får bli ompysslad bara,,, det hade jag velat när min bebis var pytte pytt.
    massage, fötterna, händerna, god middag ... lycka till!!

Svar på tråden möhippa åt nybliven mamma