• Saralainen

Ni som byter efternamn, eftersändning av post?

Kom precis på att man kanske måste beställa eftersändning på sitt efternamn för att posten ska komma rätt?
    Eller hur fasiken funkar det när man byter namn?

• Svar på tråden Ni som byter efternamn, eftersändning av post?
  • Lissdaniels

Oj, ja jag väntar med spänning på svar från andra brudar jag också!

Jag har inte ens tänkt så långt utan det ska ju bara fungera

6 juni - när 2 blir 1
  • Flipperkulan

Du meddelar väl ditt nya efternamn och skatteverket informerar ju med.

• Energy

Nej, det behöver man inte. Staten byter åt dig. Jag har inte behövt göra det och jag får min post i mitt nya efternamn. Dom som skrivit mitt gamla har fått en klisterlapp över med mitt nya.(Förmodligen av posten)

• Saralainen

Jo men ska man behöva meddela alla man får post från att man bytt efternamn?
    Typ alla abonnemang man står på och allt?

• b2b09

Men posten går väl framförallt på adressen... jag tror inte att man behöver eftersända den bara för att man byter namn. (om du inte flyttar samtidigt alltså) =)

• Hubba

Min M2b har redan bytt namn men det kommer post både med hans nya och hans gamla efternamn i lådan... utan att vi har gjort någon eftersändning...

• b2b09

Hmm, det där med abonnemang är nog lite olika. En del får man nog höra av sig till själv, medan andra "går automatiskt" tack vare skatteverket. Jag vet att min svägerska (som gifte sig och bytte namn för några år sedan) fick höra av sig till typ coop, ica och sådana ställen, medan de större allmänna företagen ändrade själva. Men posten kommer ju fram ändå, med både gamla och nya namnet så det är ju ingen panik med sådant...

• Iafia

Gäller det även om man bor i lägenhet att man inte behöver göra något för att få posten om man bytt efternamn? Jag ska nämligen byta efternamn men vill inte att alla ska veta det innan vigseln.

Svar på tråden Ni som byter efternamn, eftersändning av post?