• Cissipissi

Bukett-ångest! Tips önskas

Hjälp.. har verkligen fastnat i vinkelvolten när det gäller brud och tärnbuketterna. (min blivande man och min tärna är riktigt trötta på mig vid det här laget)

Från början var det tänkt att jag skulle ha en brudbukett med bara rosor i cremevitt, ljusrosa och mörkrosa, samt lite hjärtan på tråd och vita pärlor i.
    Sen hittade min tärna en klänning i ljust syrenlila som passade henne som ett smäck i både färg och form.

Blir det för mycket färger och hattigt om hon har endast cremevita rosor i sin bukett och jag kör på min drömbukett i cremevitt och rosa? Är rädd att det blir lite för mycket Barbie/my little pony-varning med både rosa och lila.(Både jag och min blivande är mer åt det enkla och nedtonade i smaken)

Tips tas tacksamt emot!

• Svar på tråden Bukett-ångest! Tips önskas
  • passionsblomman

Låter som det är dags att du besöker din florist. Det är läge att du får prata ihop dig, se lite olika exempel och få ledning av någon du känner förtroende för. DDet är det här som är den sörsta delen av jobbet och det ska du inte behöva göra ensam.det ska inte vara ångest utan glädje!

Jag tycker inte det finns något att oroa sig för i dina tankegångar. My little ponny och barbie har inte ensamrätt på rosa och lila!

• Iluna

ja gör sm passionsblomma säger..å vill du ha lite inspriation har ja lite fina i mitt bildgalleri..sen har theknot massa fina bilder oxå

• Miss Biii

Passionsblomman is the queen när det gäller buketterna

• passionsblomman

Knappast, men jag är gärna med och hjälper till om jag kkan och någon har nytta av det.

Miss Biii skrev 2009-05-24 16:36:03 följande:
    Passionsblomman is the queen när det gäller buketterna
  • Iluna

sen om ni har resten av bröllopet lite nertonat och classiskt kan de vara snyggt å bryta av med en ovanligt bukett med mycket färg!!! Å buketter ska va i mycket färg tycker jag...är såå vackert :D

• passionsblomman

En öiten tanle: Jag tyckeriofs att din tärna mkt väl kan ha en bukett helt i lila tiner, och alldeles utan rosor om så är, för att lyfta hennes klänning maximalt. Den behöver inte alls förja dina blommor, och jag tror det vore ursnyggt.

Det går också bra att blanda tre olika nyanser av rosa/lila rosor i hennes och helt hoppa de cremevita. Där vore tex Oceaan song, Cool water och Aqua riktigt balla att göra tärnbukett av.

• Miss Biii
    passionsblomman skrev 2009-05-24 16:38:13 följande:
    Knappast, men jag är gärna med och hjälper till om jag kkan och någon har nytta av det.

Du är ju STOR hjälp för alla som har funderingar
  • passionsblomman

Hm, med tanke på min stavning ovan kan man undra om någon ens anar vad jag menar....

liten tanke och lila toner är det jag pratar om! och att tärnbuketten inte behöver FÖLJA brudbukettens blommor.

Ocean song stavas med ETT a.
    Herregud! *skäms*

Svar på tråden Bukett-ångest! Tips önskas