• NewLif­e
    Äldre 24 May 10:14
    6494 visningar
    23 svar
    23
    6494

    Turkost färgtema?!

    Jag har valt turkost till mitt färtema.
    Finns det nån mer än jag?
    Har upptäckt att det är en ganska svår färg, speciellt när det gäller klänningar till tärnorna!

    Så jag tar gärna emot massvis med tips på allt som finns i turkost!

  • Svar på tråden Turkost färgtema?!
  • Lyckli­g81
    Äldre 24 May 12:07
    #11

    Hej såg att du är ute efter färgen turkos..Ikea har en hel del i turkos som du kan använda som dekoration till dukning och sånt.
    Turkos och brunt är väldigt fint tillsammans.

    www.keepmeinstitches.biz/bridesmaid8.htm

    här kan du nog hitta en del klänningar
    Lycka till :)

  • Äldre 24 May 14:02
    #12

    Nej jag håller med, men de som INTE vill blanda brukar få ett sjå...

    Jag gillar också turkos

    Förresten så gillar jag färger överhuvudtaget, var och en för sin känsla och allt härligt man kan uttrycka med dem!


    novemberbrud2009 skrev 2009-05-24 11:39:29 följande:
    Tycker inte det gör något att blanda olika nyanser av turkost. Det är ju svårt att få exakt samma nyans vilken färg man än väljer.Det kommer bli skitsnyggt - turkost är en superhärlig färg.Ska ni ha någon fler färg till? (har ej läst hela tråden).
  • 27juni­2009
    Äldre 24 May 14:56
    #13

    Vi har färgtema med turkost som en touch, mannens o sonens kravatt sys upp i ett turkost tyg, samma tyg skalle tt band som knyts i midjan på dotterns klänning sys i. mIn brudbukett kommer bestå av i princip vita blommor, till det skall jag ha spoltråd/bulion tråd i turkost. i inbjudningarna hade vi turkos embossing o bordsplaceringen har vi turkost band, namnen är embossade i turkost. emn betsäm dig för en nyans av turkost, de är en svår färg vad gäller nyanser, men de går

  • Hjarta­fró
    Äldre 3 Jun 23:14
    #14

    Vi kommer att ha turkost och orange som färgtema. :)

  • Cillil­utta
    Äldre 13 Jun 16:58
    #15

    Hej!

    Vi har också tänkt att ha turkost i vårat färgtema, även vitt, silver och cerist kommer vi att ha. Det cerisa kommer i princip bara vara för att få in bra färger till blommor, vill inte bara ha vita blommor.

    Det turkosa kommer att vara bland annat löpare över vita dukar och kanske något tyll som underlag till tillexempel tårtbordet.

    Kul att se att det finns fler som spånar på turkosa ideer, min favvofärg!

    Mvh/ Cecilia, gifter sig 19/6-2010.

  • Cltsp
    Äldre 18 Jun 22:41
    #16

    Turkost är ju underbart! Vi hade en del turkosa inslag o vårt bröllop eftersom jag älskar den färgen. Bland annat på trycksaker och i dukning.

  • novemb­erbrud­2009
    Äldre 18 Jun 22:42
    #17
    Cillilutta skrev 2009-06-13 16:58:14 följande:
    Hej!Vi har också tänkt att ha turkost i vårat färgtema, även vitt, silver och cerist kommer vi att ha. Det cerisa kommer i princip bara vara för att få in bra färger till blommor, vill inte bara ha vita blommor.Det turkosa kommer att vara bland annat löpare över vita dukar och kanske något tyll som underlag till tillexempel tårtbordet.Kul att se att det finns fler som spånar på turkosa ideer, min favvofärg!Mvh/ Cecilia, gifter sig 19/6-2010.
    Shit, vad snyggt!
  • Mrs4ev­er
    Äldre 19 Jun 09:50
    #18

    Vi ska också ha trukost.

    Vitt/svart turkost/silver.

    Är vår absoluta favoritfärg så den var självklar, men inte lätt!

    Precis som passionsblomman skrev, den finns i tusen nyanser och inga riktiga blommor är i turkost, men

    I vår dukning kommer vi inte att ha något turkost, tycker att det slär sig mot det gröna som kommer finnas i våra blomsterdekorationer.

    Min ena tärna har köpt en klänning helt i "turkost" men tror att det är mer åt det blå hållet, min andra tärna ska sy upp en svart klänning med brett band i midjan där hon ska försöka hitta samma nyans som den andra tärnan.

    Min 2b kommmer att ha pastrong i ett turkost tyg mer åt det gröna hållet, jag har ett halsband där stenen i vissa lägen skiftar turkost/blått/grönt.

    Så en liten djävul sitter på min högra axel och uttalar sig om att det kommer att skära sig, men jag är egentligen inte orolig ju fler nyanser man har destå finare ihop, tycker jag när man tittar på bilder där man färgkodat.

    Sedan kommer vi att ha turkosa handdukar till toaletterna,
    blåturkosa filtar att hänga på utemöblerna utifall att det blir kyligt på kvällen.

    Jag blev jättesugen på att hitta någon turkos fjäril att ha i min bukett kommer nämligen bara att ha vita rosor och liljor.

    Så, efter många om och men, så har vi turkost och turkost i alla nyanser, skulle nog få krupp annars =)

  • Cltsp
    Äldre 19 Jun 11:00
    #19

    Vi hade turkost, svart och vitt i vår "50-tals"- dukning. Vi struntade i att det blev lite olika nyanser av turkost och det såg inte alls dumt ut.

    Kan tipsa om att Lagerhaus har jättesöta turkosa servetter med vita prickar på samt superfina turkosa runda skålar som man kan ha ljus eller blommor i.

    Vi har inte fått alla kort från bröllopet än så än så länge har jag bara lagt upp ett kort på dukningen i galleriet om ni vill se.

  • Cltsp
    Äldre 19 Jun 11:03
    #20

    äsch det gick visst inte att ladda upp den bilden av någon anledning...


    Cltsp skrev 2009-06-19 11:00:47 följande:
    Vi hade turkost, svart och vitt i vår "50-tals"- dukning. Vi struntade i att det blev lite olika nyanser av turkost och det såg inte alls dumt ut.Kan tipsa om att Lagerhaus har jättesöta turkosa servetter med vita prickar på samt superfina turkosa runda skålar som man kan ha ljus eller blommor i.Vi har inte fått alla kort från bröllopet än så än så länge har jag bara lagt upp ett kort på dukningen i galleriet om ni vill se.
  • Cltsp
    Äldre 30 Jun 10:12
    #21

    Nu har jag äntligen fått upp en bild på dukningen i galleriet :)

  • akleja­n
    Äldre 30 Jun 12:52
    #22

    Vi kommer också ha turkost som färgtema, tillsammans med aprikos. Allt utgick från en turkos tapet från Rusta som har använts i inbjudningskorten, festhäftet och kommer ligga som löpare på bordet vid dukningen. Svår färg att hitta övriga detaljer till, men födelen är att man lätt kan matcha det mesta med turkos, vitt är ju riktigt stilrent till. Varför inte vita klänningar med turkosa detaljer och smycken på tärnorna?

  • Hjarta­fró
    Äldre 30 Jun 14:56
    #23

    Håller på med våra inbjudningskort och håller på att bli tokig på den turkos färgen. Antingen blir det kräkgrönt eller babyblått.

    Ska bege mig till tryckeriet i morgon, kanske få till det mefter några provtryck där.

Svar på tråden Turkost färgtema?!