• Linda Louise

Vilket slags ris kastar man?

Basmatiris? Långkornigt? Råris? Jasmin? Grötris? Does it matter? (Antagligen inte, men vill ändå checka av ifall det ev. är någon skillnad.) Bring on the råd, please!

• Svar på tråden Vilket slags ris kastar man?
  • Linda Louise
    JustMeAndMyLove skrev 2009-05-21 22:34:48 följande:
    Hehe, santNä jag har hört at en fimp precis får plats i deras matstrupe så den fastnar så de svälter ihjälVilket låter konstigt eftersom jag inte kan tro att alla fiskar har samma mått på matstrupen :pMen mycket möjligt att giftet inte är så nyttigt!Förlåt för OT TS!
    Haha! Kom igen tjejer, fokus! Ris!
  • Leirbål

Jeg vet at noen bruker puffet ris. Den vi bruker til riskaker.
    Den gjør ikke vondt. :)

• jojoånick09

spelar det alltså ingen roll vad det är för ris?
    min syster sa att det måste vara ett speciellt ris så inte fåglarna får ont i magen..

• nennesjuttioåtta

Eller finsansk-ris

fåglar får inte ont i magen av ris, det är en MYYYYYYYYT!

Hehehhe det är FREDAG!! !WOHOOO!

• nennesjuttioåtta

det skulle ju stå Finansk-ris

/Arne Hegerfors

• nennesjuttioåtta

annars funkar vanligt ris utmärkt, eller Calligraphen har ris som är gjort av socker och format som små hjärtan.

• Linda Louise
    nennesjuttioåtta skrev 2009-05-22 09:09:52 följande:
    det skulle ju stå Finansk-ris/Arne Hegerfors
    Haha!
  • nennesjuttioåtta

jag var på ett bröllop där de stenhårt trodde på att fåglarna dog av ris så där fick vi slänga fågelfröblandning. Inte så fint och särskilt talgbollarna gjorde nog ont . Nä, inga talgbollar men ändå, det kändes som att kasta lort på brudparet.

• HåKa

Ta inte grötris! Det gjorde de som fixade våra rispåsar till bröllopet eftersom vi alla tyckte att det var finast, det är ju lite vitare än vanligt... MEN när man kastade det på brudgummen så blev det vita sträck på kavajen (den var svart). Detta gick att ta bort genom att dra handen över kavajen några ggr men är inte allt för fint på några av korten Inte för att det spelar så stor roll så här i efterhand men när det skedde så blev bruden (jag ) lite nervös.....

• MV85
    HåKa skrev 2009-05-22 09:54:22 följande:
    Ta inte grötris! Det gjorde de som fixade våra rispåsar till bröllopet eftersom vi alla tyckte att det var finast, det är ju lite vitare än vanligt... MEN när man kastade det på brudgummen så blev det vita sträck på kavajen (den var svart). Detta gick att ta bort genom att dra handen över kavajen några ggr men är inte allt för fint på några av korten Inte för att det spelar så stor roll så här i efterhand men när det skedde så blev bruden (jag ) lite nervös.....
    Risdamm Därför man ska skölja (och torka) riset innan man packar det/ställer fram det
  • Linda Louise

Ris... Vita kolhydrater. I dessa hälsomedvetna tider kanske man ska kasta couscous eller fullkornsbulgur istället?

• b2b09

Linda Louise skrev 2009-05-22 13:02:10 följande:

Ris... Vita kolhydrater. I dessa hälsomedvetna tider kanske man ska kasta couscous eller fullkornsbulgur istället?
    Eller helt enkelt blåsa bubblor...De gör säkerligen inte ont i alla fall
  • WifeJune2009

Skärp er nu för tusan. Allvar detta!! : ) Roligast idag med finansk-ris... hihi...

Svar på tråden Vilket slags ris kastar man?