• MTTM
    Äldre 20 May 20:36
    1393 visningar
    7 svar
    7
    1393

    Ingen med mörkgrönt/mossgrönt i temat...?

    Har hittat många trådar med limegrönt och ljusgrönt... Finns det ingen därute som (precis som vi) tänkt sig mörkgrönt/mossgrönt.....??

  • Svar på tråden Ingen med mörkgrönt/mossgrönt i temat...?
  • Suss o Jonas
    Äldre 21 May 07:57
    #1

    Här finns en till som vill ha den mörkare gröna i temat.

  • konsti­gabara­lillaj­ag
    Äldre 21 May 10:10
    #2

    Kommer också att ha grönt i vårt tema. Däremot kommer det nog blandas mellan olika gröna nyanser... Men mörkgrön kommer att finnas med där :)

  • MTTM
    Äldre 22 May 20:15
    #3

    Åh, kul att det är några fler! Det är väldigt många som ska ha limegrönt eller ljusgrönt har jag sett, men vi gifter oss på hösten och tyckte då att den lite mossigare gröna passade bättre!

    Hur kommer ni att använda färgtemat? Vi håller på med inbjudningskorten just nu, de kommer att vara cremevita med ett mossgrönt och ett guldfärgat hjärta samt ett mossgrönt organzaband. Festdekorationer etc har jag inte hunnit tänka så mycket på än... När gifter ni er?

  • Suss o Jonas
    Äldre 23 May 09:33
    #4

    Vi gifter oss 070809

    I inbjudningskorten hade jag 3 olika gröna papper + ivory band.

    I klänningen kommer jag sy fast gröna pärlor och ev ha grönt band i korsettsnörningen.

    I brudbuketten kommer det vara mycket mörkgrönt blandat med lite ljusare grön och en del ivory rosor.
    (min syster som påbörjat florist.utb ska göra den)

    M2B kommer ha grön slips och om de går med på det ska även grabbarna ha grön slips (dock ej hittat just Den slipsen än)

    I dukningen kommer det vara gröna ljus gröna servetter och mycket gröna växter (har en kompis som är florist som ska hjälpa mig med det)

    Sedan har jag inte kommit så mycket längre

  • Mia o Kalle
    Äldre 23 May 13:14
    #5

    Vi ska inte ha grönt som tema men jag vet att jag har sett fin fina bilder medd mossgrönt på projectwedding.com
    Kanske lite inspiration om inget annat

    www.projectwedding.com/real_wedding/show/anna-scott-chicago-il/18

    tror länken blev rätt

  • Äldre 23 May 13:57
    #6

    Vill bara flika in att jag tycker att "mossgrönt" är otroligt fint och det är en färg som gör sig till väldigt många andra färger. Jättefint ihop med mjuka cremiga färger och med guldiga eller koppar-inslag.

  • Tojk
    Äldre 28 May 14:46
    #7

    Vi ska ha grönt, mossgrönt/mörkgrönt eller vad man nu vill kalla det

Svar på tråden Ingen med mörkgrönt/mossgrönt i temat...?