• Mimzan

Intyg hindersprövning

Vart sån lång tid i telefon kö på skatteverket, kanske någon här kan hjälpa mig
    Fick mina papper från skatteverket idag om hinderprövning, och vi får gifta oss :-P
    Men under rutan där det står hur länge vårt intyg gäller, står det: Anmälan om efternamn har inte gjorts.
    Men vi skickade ju efternamns bytet tillsammans med hindersprövningen i samma kuvert.
    Kan de har slarvat bort den? Gick det inte igenom? Eller kan de vara så att hindersprövningen gick snabbare att fixa än själva efternamns bytet?

Hoppas ni förstår vad jag menar

• Svar på tråden Intyg hindersprövning
  • W2B Blom

Hmm... det lät konstigt. För på vårt intyg på hindersprövningen står det under rutan "Anmälan om efternamn har gjorts"

Du får nästan kontakta Skatteverket för att höra vad som är fel. Fick ni även med ett annat papper om att Vigsel intyg som VF ska skicka in? {#lang_emotions_flower}

♥ Bästa skönhetsmedel är lycka! ♥
  • Mimzan

Konstigt.
    Japp vi fick Vigsel intyget också.
    Hon/han ska ha båda papperna, eller?

• W2B Blom

Mimzan skrev 2009-05-20 15:26:56 följande:
    Konstigt.Japp vi fick Vigsel intyget också.Hon/han ska ha båda papperna, eller?

Jo, jag tror det. Vi kommer ta med allting då vi ska träffa prästen.

Hoppas det löser sig för er. Annars kanske ni kan skicka in ett nytt efternamnspapper?

• Mimzan

hmm pratade nyss med de på skatteverket, och de kunde inte se att de fått in några papper på efternamns bytet..grr. jag skickade ju in tillsammans med hindersprövningen.
    Hon ville jag pratade med ville att jag skulle skicka in en ny blankett.
    En annan sak, bara så att jag inte missuppfattat något vad de gäller efternamns bytet. Vi ska ju ha min blivandes efternamn, ska han också skiva under efternamnsbytes blanketten?

• W2B Blom

Mimzan skrev 2009-05-20 15:47:38 följande:
    hmm pratade nyss med de på skatteverket, och de kunde inte se att de fått in några papper på efternamns bytet..grr. jag skickade ju in tillsammans med hindersprövningen.Hon ville jag pratade med ville att jag skulle skicka in en ny blankett.En annan sak, bara så att jag inte missuppfattat något vad de gäller efternamns bytet. Vi ska ju ha min blivandes efternamn, ska han också skiva under efternamnsbytes blanketten?

Hmm... vad jag minns så tror jag att vi båda också skrev under på efternamnsblanketten. För det stod ju vilken efternamn vi ville ha, så vi valde min m2b efternamn då jag har ett -sson efternamn, så därför skrev vi under båda två om jag inte minns fel. Hur gjorde ni?

• konstigabaralillajag

Vi skrev båda på efternamnsbytet samt hindersprövningen...

Svar på tråden Intyg hindersprövning