• MTTM

Ni som tagit secret box-bilder...

...hur fick ni bilderna? Album eller cd eller både och?

Den fotograf jag har kontaktat erbjuder mig album med 8 bilder + lågupplösta bilder på cd för ca 2000, men jag vill ju självklart ha högupplösta bilder. Det verkar inte som om hon kan tänka sig det.

Hur har era fotografer resonerat? Vad har ni fått?

Känns ju lite tråkigt att "bara" ha bilderna i album om något skulle hända med det, cd är ju alltid en bra back-up om man som jag är trygghetsnarkoman!

• Svar på tråden Ni som tagit secret box-bilder...
  • valkyriana

Jag fick papperskopior i en ask, vill jag ha fler får jag betala- dyrt - för dem.

• hujjedamejj

Då spar jag hellre pengarna till bröllopsfotot. Hur ofta kommer karln att kika på dom bilderna???

• Sååå lurade

Oftare än du tror

hujjedamejj skrev 2009-05-20 13:30:16 följande:
    Då spar jag hellre pengarna till bröllopsfotot. Hur ofta kommer karln att kika på dom bilderna???
  • JustMeAndMyLove

Haha, låter som om du inte tycker det är en bra resent att ge?

Jag skulle hänga upp dem på väggen om jag fick sånna bilder av m in tjej :D
    Men då skulle jag nog få stryk av henne med för det :P

hujjedamejj skrev 2009-05-20 13:30:16 följande:
  • hujjedamejj

JOO! Jag ska ju själv ta... tror jag..
    Men jag gör nog det själv!

Men de är just de ja menar, dom ska inte sitta uppe så ja menar... det måste ju duga med halvbra bilder. Det är väl motivet som räknas!! ;)

• JustMeAndMyLove

hehe, jo det är faktiskt sant ;)
    Det är ju motivet som är det allra viktigaste i sercretbox bilder!
    Jag vill mest ha en fotograf för att jag vet liksom inte hur man ska göra :P Eller asså, ja se sexig ut på kort är inte riiktigt min grej, hehe

Men jag kommer nog inte lägga allt för mycket pengar på det och högupplösta bilder behövs inte för jag tänker då inte göra några förstoringar, haha

hujjedamejj skrev 2009-05-20 15:22:26 följande:
    JOO! Jag ska ju själv ta... tror jag..Men jag gör nog det själv! Men de är just de ja menar, dom ska inte sitta uppe så ja menar... det måste ju duga med halvbra bilder. Det är väl motivet som räknas!! ;)
  • Mamli

får jag fråga vad detta är för nåt?
    Det första jag tänkte på var att de var lite lättklädda kort?
    Eller har jag fel...ger man det till mannen som morgongåva då?

• hujjedamejj

Det är bara att pluta lite med munnen och put med rumpan så ser det nog bra ut... ;)

Det handlar mest om pengar i det här fallet, annars hade jag också haft en fotograf som gjorde jobbet åt mig.

• JustMeAndMyLove

Ja det är typ lättklädda sexiga kort :)
    Du kan googla på secretbox för några exempel skulle jag tro :)

Jag ska ge dem till min M i morgongåva tänkte jag!

Mamli skrev 2009-05-20 16:50:23 följande:
    får jag fråga vad detta är för nåt?Det första jag tänkte på var att de var lite lättklädda kort?Eller har jag fel...ger man det till mannen som morgongåva då?
  • Mamli

ÅH, de är ju perfekt!
    Det vill jag göra, ni som gör de själva..hur gör ni då?
    Installerar ni kameran så den tar egna kort?
    Ska man ha lite olika kläder och bara posa då?

Tänkte jag kunde skicka in till extrafilm, men vad kan man sätta korten i? om man tar olika storlekar..eller om man ska ta "medium"stora bilder alltihop.

Förlåt MTTM om jag använder din tråd lite

• JustMeAndMyLove

Du kan ju alltid låta en kopis ta bilderna! Oftast är det sexiga underkläder som folk brukar använda, jag ska göra lite anorlunda och ha vita boxers och kankse boxningshandskar och liknande.
    Vanligast är att man har det i svartvitt. En häftig effekt man kan lyckas med själv om du knäpper digitalt är att ha tex svartvitt och sen enbart ögonen i färg, kanske en ros som är djupt röd och resten färglöst!

Man kan göra hur mycket som helst :)

Mamli skrev 2009-05-20 16:58:14 följande:
    ÅH, de är ju perfekt!Det vill jag göra, ni som gör de själva..hur gör ni då?Installerar ni kameran så den tar egna kort?Ska man ha lite olika kläder och bara posa då?Tänkte jag kunde skicka in till extrafilm, men vad kan man sätta korten i? om man tar olika storlekar..eller om man ska ta "medium"stora bilder alltihop.Förlåt MTTM om jag använder din tråd lite
  • Mamli

Har ju tyvärr ingen kompis...och mixa med färg kan jag inte.

Men svart vita foton kan jag ju ställa in på kameran. Och ställa den på nåt och sätta mig på nåt fint så man inte ser golver. ett lakan eller nåt.

Känns ju jätte kul, han kommer älska de.
    Höga klackar och nån neglige, och bh/trosa och stayups så blir han ännu mer kär i mig

Har ju så dåligt självförtroende så skulle aldrig kunna låta någon annan ta sånna kort på mig, kan ju inte ens försöka för hans skull, så han skulle bli så chockad.

• Mamli

gör alla fotografer sånt här?
    Skulle kanske höra med nån i trollhättan om de kan hjälpa mig.
    De säger ju precis hur jag ska göra ändå, och blir de fult får man väl göra om

• JustMeAndMyLove

Vet inte om alla fotografer gör det men många i alla fall :) Bara höra sig för det!
    Jag är inte heller en person med självförtroendet på topp så det blir nog en chock för M när hon får dem!
    Men just därför är det lite extra kul också :)

Mamli skrev 2009-05-20 17:23:38 följande:
    gör alla fotografer sånt här?Skulle kanske höra med nån i trollhättan om de kan hjälpa mig.De säger ju precis hur jag ska göra ändå, och blir de fult får man väl göra om
  • Mamli

Vilken jätte bra present!

Får se hur jag ska lösa de hela bara. Men får väl försöka själv.
    Men tror inte de kommer bli så bra, gäller ju att allt kommer med, och att man kan ställa kameran så de blir fina vinklar.
    Och lyckas hitta en pärm att sätta fast dem i

• MTTM

Åh, tack för alla svar! Och Mamli, helt ok att använda tråden!

Ang diskussionen om kompisar som fotografer, så vill åtminstone jag gärna ha en "riktig" fotograf som tar dem, eftersom jag vill ha dessa bilder så perfekta som möjligt - och det ÄR svårare att vara amatörfotograf (är själv amatörfotograf, så jag vet att det inte alltid är så lätt! )

Ska nog ändå kolla upp fler fotografer runt min hemort och kolla om de erbjuder högupplösta bilder. Är lite roligt att ha det också, tycker jag!

• JustMeAndMyLove

Alltid bra att se sigom efter många val av fotografer! alla har ju olika stilar också!
    Jag själv tycker det är snyggast med mycket närbilder när dte kommer till secret box! Säkert för att det är så jag fotar själv, macro is my thing ;)

MTTM skrev 2009-05-20 19:58:10 följande:
    Åh, tack för alla svar! Och Mamli, helt ok att använda tråden! Ang diskussionen om kompisar som fotografer, så vill åtminstone jag gärna ha en "riktig" fotograf som tar dem, eftersom jag vill ha dessa bilder så perfekta som möjligt - och det ÄR svårare att vara amatörfotograf (är själv amatörfotograf, så jag vet att det inte alltid är så lätt! ) Ska nog ändå kolla upp fler fotografer runt min hemort och kolla om de erbjuder högupplösta bilder. Är lite roligt att ha det också, tycker jag!
Svar på tråden Ni som tagit secret box-bilder...