• MeAndU
    Äldre 17 May 14:50
    4586 visningar
    21 svar
    21
    4586

    Brudgummens kläder

    Vi behöver lite inspiration och tips och undrar om det är någon som vet någon bra sida med kläder till brudgummen? Frack, smoking, jaquett etc.

  • Svar på tråden Brudgummens kläder
  • workou­tgirl
    Äldre 17 May 15:13
    #11

    Jag tycker det ser rätt konstigt ut när brudparet inte matchar stilmässigt. Men min sambo skulle bara se utklädd ut i jaquette och frockcoat så det går helt bort. Vi får helt enkelt kompromissa så får han ha vanlig kostym (fast en snygg såklart) och jag har en lite enklare brudklänning.

  • Fjosok
    Äldre 17 May 15:16
    #12

    *minns med glädje alla bröllop med frackar och prinsessklänningar han sjungit på, mmmmm*

    workoutgirl: tar en stund att vänja sig vid plagg också, och vill man vara fin får man lida pin, en del mer "komplicerade" varianter av manliga högtidskläder är inget man uppskattar första gången men som oftast blir mest uppskattade, min erfarenhet.

    MeAndU: ingen orsak :)

  • Fjosok
    Äldre 17 May 15:19
    #13

    www.brollopsmagasinet.se/ var en bra atikel på området. Nerhu nämner få, tror det kan bli nästa stora bröllopspryl för män.

  • MV85
    Äldre 17 May 15:33
    #14

    Fjosok: Trevligt att någon fortfarande uppskattar bröllop med frackar och prinsessklänningar!

    Dessutom förundras jag över hur man tänkt när man tänkt sätta gördel till frack... o färgad väst.. eller röd/grön/blå osv fluga.. Svart kan jag till VISS del förstå... tycker själv det kan vara riktigt snyggt... men risken finns att man misstas för serveringspersonal om man befinner sig i kretsar som kan sina klädkoder

  • Fjosok
    Äldre 17 May 15:36
    #15

    mv85: har ju lite prinsessbilder i mitt galleri, en del egna designer och mycket andras, har bara lagt ut dom för inspiration åt andra och kanske ett och annat garv

    manskläder är ju mer komplicerat än många tror, och mest av allt är att många män aldrig haft något liknande på sig, vi är helt enkelt ett dåligt folk på att klä upp oss ...

  • MV85
    Äldre 17 May 15:38
    #16

    Fjosok: Allt för sant... Vi behöver bli bättre på att klä upp oss oftare! Blir nästan lite sugen på att ställa till med frackmiddag på nyår eller nått nu... bara för att! Låta alla tjejer rota fram sina gamla balklänningar oxå hehheeh

  • Fjosok
    Äldre 17 May 15:45
    #17

    :) Har ju bott i spanien och vait med på ferior runt om i Andalusien. Dom rosa tärnklänningarna i mitt galleri inspirerades inte av 90-talsklänningar som många tror utan till ganksa stor del av seviliana-klänningarna som bars där, dom ljusrosa då.

    Du är ändå 80-talist, vi som är födda 75-78 vill nog inte dra på sig sina gamla balklänningar igen, tyvärr.

    När jag gick på studentbal var det stora krinolinklänningar som gällde

  • MV85
    Äldre 17 May 15:46
    #18

    Själv har jag inte ens en balklänning hängande, då jag aldrig gick på min bal... men i alla fall! hehehe

    Nej, nu blev det väldigt OT! Förlåt Ts

  • Fjosok
    Äldre 17 May 15:49
    #19

    kan ta det privat, hehe

    lycka till med kläderna TS, vill du fråga nått så gör det :)

  • workou­tgirl
    Äldre 17 May 19:50
    #20
    Fjosok skrev 2009-05-17 15:16:48 följande:
    *tar en stund att vänja sig vid plagg också, och vill man vara fin får man lida pin, en del mer "komplicerade" varianter av manliga högtidskläder är inget man uppskattar första gången men som oftast blir mest uppskattade, min erfarenhet.MeAndU: ingen orsak :)
    hmmm,kanske är det så men personligen tycker jag att frockcoat och jaquette känns ungefär som att klä ut sig till brittisk advokat (en sån där med peruk) så jag r glad att min sambo inte vill ha något sånt på sig. Är man inte bekväm i kläderna blir det ju bara maskerad
  • intelä­ngekva­rnu
    Äldre 19 May 13:55
    #21
Svar på tråden Brudgummens kläder