• MissTiny

Hjälp med passfråga - bråttom....

Jag har hittat billiga flygbiljetter där vi får jätte rabatt om vi bokar inom två dagar, men hur gör jag då med passet? Vi gifter oss 4 juli och reser 4 september. Alltså har jag 2 månader på mig att skaffa nytt pass i mitt nya namn, så det borde inte vara något problem. MEN, när jag nu bokar resan så måste jag ange namn och passnummer och även datum för när passet går ut. Men det kan jag ju inte veta förrän jag får mitt nya pass. Hur gör jag då?!

• Svar på tråden Hjälp med passfråga - bråttom....
  • NuevaYorke090909

Vänta med att skaffa nytt pass och åk på det gamla?

• MissTiny

Men kan man resa med ett pass i ett gammalt namn? Jag kommer ju inte ha mitt gamla namn kvar när vi åker..

• jannitösen

tror det är att det ska vara samma namn på biljetten som det står i passet

• NuevaYorke090909

Ja precis samma i passet som på biljetten.

• 27juni2009

kan du inte ringa flygbolaget o kolla läget? har faktiskt aldrig varit med om att amn skall skriva passnr närman bokar, bara namn o perosnnr. passnr kan ju komam precis innan precis som de blir för dig. ett gammalt pass så skaffar man ju nytt förts nrä man skall resa nästa gång, inte har man ett liggandes i fall i fall liksom

• miamedknuff

Bijetten måste överensstämma med namnet som står i passet.
    Men jag har aldrig varit med om att du måste skriva passnumret när du bokat flygblijett (jobbar själv inom rsebranschen). Tänk på att du måste söka elektroniskt inresetillstånd minst 72 h innan avresa.

• MissTiny

Nu hittade jag en lösning på problemet! Bokade genom en annan hemsida o då behövde man bara skriva in namnet. Så jag bokade med mitt nya namn. Jag har ju två månader på mig att fixa nytt pass. Tyckte också att det var ovanligt att man måste ha passnummer när man bokade, så nu kom jag förbi det problemet.. Så nu är Malaysiaresan bokad!!!

Svar på tråden Hjälp med passfråga - bråttom....