• LillEm

Hålla handen

Här kommer en riktigt fånig fråga men hur ska man hålla i varandra när man går in i kyrkan. Ett vanligt kärleksfullt "hålla handen" eller ska man hålla sådär fint där mannen håller upp kvinnans hand lite?

• Svar på tråden Hålla handen
  • älskarlivet

Vi kommer troligen hålla handen som "vanligt", inte hålla upp handen.

• LillEm

Ja det ser ju som lite mer mysigt och kärleksfullt ut.

• Lissdaniels

Jag har nog alltid tänkt att hålla M under armen som vi brukar göra ibland när vi är ute och går. Ingen av oss är "hålla handen"-människor

6 juni - när 2 blir 1
  • capu

När vi träffade prästen i veckan sa hon att det är bäst att hålla varandra i handen, det blir mest avspänt så

• LillEm
    Lissdaniels skrev 2009-05-16 08:47:58 följande:
    Jag har nog alltid tänkt att hålla M under armen som vi brukar göra ibland när vi är ute och går. Ingen av oss är "hålla handen"-människor
    Huvudsaken är nog att det känns bra och avslappnat .
  • 4ever2

Vi kommer nog hålla sådär "fint", har alltid föreställt mig det så och det är ju ett högtidligt tillfälle. Vi håller ju alltid vanligt i varandras händer. Men vi får se...är några månader kvar så man hinner kanske ändra sig.

• valkyriana

Vi höll varandra i handen, det kändes mest naturligt.

• Lissdaniels

LillEm skrev 2009-05-16 08:51:19 följande:
    Huvudsaken är nog att det känns bra och avslappnat .

Ja det håller jag med om

6 juni - när 2 blir 1
  • allehanda

Har aldrig sett ett bröllop live där man håller handen högt, Bara sett på TV (mest kungligheter).

• feministbrud

Vi höll handen, det kändes mest naturligt också för oss.

• Hemlig2009

Vår präst tyckte att vi skulle ta oss en funderare på det. Hålla höghandsfattning ger ett väldigt högtidligt intryck och hålla handen vanligt ett mer avslappant. Det beror ju på vad man själv önskar.

Mina föräldrar höll högt och det ser onekligen tjusigt ut.

Svar på tråden Hålla handen