Hålla handen
Här kommer en riktigt fånig fråga men hur ska man hålla i varandra när man går in i kyrkan. Ett vanligt kärleksfullt "hålla handen" eller ska man hålla sådär fint där mannen håller upp kvinnans hand lite?
Här kommer en riktigt fånig fråga men hur ska man hålla i varandra när man går in i kyrkan. Ett vanligt kärleksfullt "hålla handen" eller ska man hålla sådär fint där mannen håller upp kvinnans hand lite?
Vi kommer troligen hålla handen som "vanligt", inte hålla upp handen.
Ja det ser ju som lite mer mysigt och kärleksfullt ut.
Jag har nog alltid tänkt att hålla M under armen som vi brukar göra ibland när vi är ute och går. Ingen av oss är "hålla handen"-människor
När vi träffade prästen i veckan sa hon att det är bäst att hålla varandra i handen, det blir mest avspänt så
Vi kommer nog hålla sådär "fint", har alltid föreställt mig det så och det är ju ett högtidligt tillfälle. Vi håller ju alltid vanligt i varandras händer. Men vi får se...är några månader kvar så man hinner kanske ändra sig.
Vi höll varandra i handen, det kändes mest naturligt.
Ja det håller jag med om
Har aldrig sett ett bröllop live där man håller handen högt, Bara sett på TV (mest kungligheter).
Vi höll handen, det kändes mest naturligt också för oss.
Vår präst tyckte att vi skulle ta oss en funderare på det. Hålla höghandsfattning ger ett väldigt högtidligt intryck och hålla handen vanligt ett mer avslappant. Det beror ju på vad man själv önskar.
Mina föräldrar höll högt och det ser onekligen tjusigt ut.