• Saga137

Snabbt presenttips till pappas nya?

Hej,

är lite stressad. Min bror och jag är bjudan hem till vår pappa och hans nya fru på middag. Ett par dagar innan fick vi reda på att det är hennes födelsedag! Vad ska vi ge henne i present? Vi känner henne knappt. Vi "behövde" inte köpa nåt, men vi tänker inte komma tomhänta. Problemet: hon är allerigisk mot blommor, så det går bort. Sist vi var där (för en månad sen) hade vi med vin & fin choklad, så det går också bort. I och med att hon fyller år tänkte vi köpa en tårta, men sen fick vi reda på att de redan gjort efterrätten. Suck! någon som har något tips om vad vi kan köpa till någon som vi knappt känner med kort varsel? (Max 500kr)

Tacksam för alla tips!

• Svar på tråden Snabbt presenttips till pappas nya?
  • Sååå lurade

Ett presentkort på ansiktsbehandling kanske?

• roodeberg

Presentkort på delicard.se det fick jag i julklapp och det uppskattades jättemycket!! kolla deras hemsida.

Du kan alltid skänka till ex unicef på deras hemsida och skriva ut ett fint kort där det står att ni köpt en get till en familj i Gambia eller så. Det är både lite kul och vädligt rart. Själv hade jag uppskattat geten lika mycket som gåvokortet på "smålyxig" mat.

Kandevanått?

• b2b09

Jag skulle nog inte våga ge bort en get till någon som jag knappt kände... (jag skulle inte vilja heller, men det är en annan sak...) Varför inte göra en korg åt henne, med diverse delikatesser, som ostar, kex, vin osv....
    Lite fint cellofanpapper runt och vips så har du en jättefin present, som inte kostar så mycket men som garanterat blir uppskattad!! Lycka till!

• Mörk Ängel

En korg med lite ost, kex, frukt och vin?

Presentkort på bio - många bra filmer kommer nu!

• Saga137

Tack så jättemycket för tipsen, nu har ett par innestående till julklapp också!

• MV85

Jag hade tagit till mitt "standard" knep.
    Hembakat bröd, bullar och/eller kakor
    I princip alla blir glada för lite hembakat, oavsett hur mycket de bakar själva - det är inte samma sak att äta det man själv gjort och det någon annan gjort.
    Blir det så ni inte äter det när ni är där så lägger de det i frysen till lämpligt tillfälle eller äter dagen efter.
    Hembakade kakor och bröd får man aldrig för mycket av

Svar på tråden Snabbt presenttips till pappas nya?