• norgejente

Murgröna

Hej!
    Vi funderar på att ha murgröna på borden som dekoration. Jag har hört om många som har det men i plast/tyg men vi vill ha levande. Går det att köpa genom florist eller skall jag ge mig ut att plocka? (vet inte helt var den växer...) HUr mycket kostar det på ett ungefär?

• Svar på tråden Murgröna
  • Märta81

Hahaha..nää... sno någons pionbuske, någon måste verkligen ha sett ut busken och tyckt att den var jättefin..din granne får ta det som en komplimang för sina gröna fingrar

• galaxen

Min brorsdotter beställde i blomsteraffär, murgröna i krukor. Hade tänkt att göra nåt liknande om det inte är så att man hinner komma till Gotland nån gång i sommar innan man ska ha festen.*ler*

• Märta81

skönt. Då har jag inte brutit mot lagen :)

• norgejente

Tack för alla svar Det blir nog bäst att beställa hos en florist!

• Chrisse och Jonas

Det var det fräckaste jag hört.. alltså vissa männinskor..

passionsblomman skrev 2009-05-15 21:50:28 följande:
    Ja, det förstår jag ju...hihih! Inte fasen trodde jag du smög på andras tomter. (men det finns iofs folk till allt. Någon stal min grannes pionbuske! grävde upp den!)
  • fidar

på gotland är den fridlyst, där får man inte inte plocka hur som helst

• allehanda
    fidar skrev 2009-05-16 14:00:43 följande:
    på gotland är den fridlyst, där får man inte inte plocka hur som helst
    Kolla vad passionsblomman skrev om var den är fridlyst , fridlysningen gäller INTE Gotland utan där är den "bara" landskapsblomma. Plocka på!!
  • passionsblomman

Ja eller hur!

Chrisse och Jonas skrev 2009-05-16 11:03:05 följande:

Det var det fräckaste jag hört.. alltså vissa männinskor..
  • fidar
    allehanda skrev 2009-05-16 14:15:52 följande:
    Kolla vad passionsblomman skrev om var den är fridlyst , fridlysningen gäller INTE Gotland utan där är den "bara" landskapsblomma. Plocka på!!
    det var konstigt eftersom gotlänningarna själva säger att den är fridlyst och skall man ha murgröna får man köpa i butik, eller så vill dem väl det, alltså att den skall vara fridlyst ;)

men där vi bor får man inte plocka ialla fall...
  • allehanda
    fidar skrev 2009-05-16 17:52:24 följande:
    det var konstigt eftersom gotlänningarna själva säger att den är fridlyst och skall man ha murgröna får man köpa i butik, eller så vill dem väl det, alltså att den skall vara fridlyst ;) men där vi bor får man inte plocka ialla fall...
    Jag bara googlade murgröna +gotland+fridlysnig simsalbim!
  • Märta81

Haha, det är klart att gotlänningarna säger att den är fridlyst...lura fatslänningar, de gillar gutarna:)

Svar på tråden Murgröna