• kaif
    Äldre 14 May 16:31
    2750 visningar
    7 svar
    7
    2750

    tips på träningsdvd

    Hej!

    någon som har tips en bra träningsdvd, helst cirkelträning utan för mycket redskap. Har hantlar, matta m.m

  • Svar på tråden tips på träningsdvd
  • Aureli­a
    Äldre 14 May 16:52
    #1

    Jag tycker att Friskis & svettis-dvd:n är bra! Man behöver inga redskap alls och det motsvarar ung. ett medelpass, är ca en timme långt och innehåller ett helt pass från uppvärmning till avslappning. Tror att det ska finnas på apoteket.

  • kaif
    Äldre 14 May 16:53
    #2

    oki, ska kolla upp det, vet du vad det kostar?

  • bruden­ilund
    Äldre 14 May 16:56
    #3

    blossom, den kör jag på

  • kaif
    Äldre 14 May 17:00
    #4

    hur lång är den och hur är den upplagd? pris?

  • bruden­ilund
    Äldre 14 May 17:47
    #5

    Jag kör på den som heter Blossom - Back to basic

    Uppläget är så att du har en del uppvärmning A ca 12 min och en stretch E som avslutning

    Sen finns tre olika cirkelprogram,BCoD med nått inslag av pulshöjande i varje. De är olika längd ca 5-10 min styck, och olika svårighetsgrad. Man väljer själv hur man vill köra efter tid och ork, typ ABE, ABCDE, ABBE, ABCAE osv. Då kan du få ett pass mellan 30 och 60 min efter egen förmåga.

    Jag har inte så stor plats hemma men klarar mig bra med platsen som mattan tar och en yogamatta är allt man behöver.

    Kollade på www.ginza.se den ligger på 99kr där.

  • kaif
    Äldre 14 May 21:14
    #6

    Tack så mycket. Låter som en bra dvd, har funderat på den förut. Kör du ofta?

  • bruden­ilund
    Äldre 14 May 21:59
    #7

    Man får ju pröva sig fram vad som passar en själv så jag köpte tre olika dvd och fastnade för denna. Jag kör allt mellan 1 och 5 pass i veckan. Det jag tycker är bäst är att om jag känner mig trött och seg och har svårt att komma igång så kör jag bara uppvärmning och första blocket, känner mig då ända duktig efteråt för att jag kört lite istället för inget.

    Mellan övningarna har hon 15-20 sekunder vila då man byter ställning och hon berättar vad nästa är. Nu när jag kommit igång ordentligt brukar jag dra in på dessa och fortsätta med fler repetioner. Den funkar fint både när man är tränad och otränad.

    Lycka till

Svar på tråden tips på träningsdvd