Favors....
Vill så gärna ha någon liten favor till våra gäster...men jag kan verkligen inte hitta ngt som faller mig i smaken (till ett vettigt pris)!
Hur har ni gjort?
Vill så gärna ha någon liten favor till våra gäster...men jag kan verkligen inte hitta ngt som faller mig i smaken (till ett vettigt pris)!
Hur har ni gjort?
Vi använde jättesöta hjärtformade ballonger som vi fyllde med helium o sedan fäste i små organzapåsar med hemmagjorda karameller. När gästerna satte sig vid bords så svävade det en ballong från deras plats, nedhållen av påsen. Därefter fick de knyta upp snöret o ballongen flög upp i taket o blev en jättefin dekoration!
Var hur mysigt som helst sen efter middagen när vi dragit bort alla bord o stolar och hade dans under ballongerna! Billigt o enkelt! Vi hittade ballongerna på Tradera.
Lycka till!
Vi har choklad i silveromslag (Hersheys Kisses från usa). De har vi lagt i celofan med tunnt sidenband om, där ska vi fästa placeringskortet. De är superfina!! Enkla och billiga (man kan ju ta vilket godis eller choklad som helst!)
Vi ska ha chokladhjärtan i presentaskar till gästerna! =) Köpte allt på myheart.se.
Tänkte haft aladinhjärtan i klädda tändsticksaskar men när vi tänkte närmare på saken så hoppade vi det, varför ska vi egentligen ge dem något mer än en (förhopplingsvis)underbar fest?
Hann iaf spara ihop 100 askar Kanske kan använda dem till något annat...
Ta en titt på www.beau-coup.com eller www.the-knot.com :)
Jag tänkte först beställa praliner från en lokal chokladbutik men det blev ju hur dyrt som helst!
Så nu har jag kommit på den superenkla lösningen att jag tar det JAG älskar, nämligen Dubbelnougat och hemmagjord chokladkola. Dessa slår jag in i ceriserosa folie som jag har beställt från England (de kom som färdiga små fyrkanter). Delar Dubbelnougaten i 8 bitar och slår in, ska göra chokladkolan till helgen i samma storlek. 5 bitar (totalt, 3 nougat och 2 chokladkola) var får de och de ska representera traditionen med 5 mandlar (som inte är hälften så gott).
Har köpt askar och band på Calligraphen.
jag funderade på att ge alla gäster en fin ask/påse med någon sorts frön att plantera, låter kanske trist men symboliken är att växter och kärlek växer med tiden om man vårdar den...
letar efter en frön till någon vacker blomma just nu..
Vi tycker det känns bäst att ha något ätbart så vi har bestämt oss för att ha geléhjärtan. Det finns dock en sak vi hade kunnat tänka oss om vi inte skulle ha godis: www.brollopstorget.se/Forum-1-10/m3394060.html
Jag tycker det var en riktigt superbra idé!