• imamma
    Äldre 13 May 18:38
    1258 visningar
    3 svar
    3
    1258

    Thailandsbröllop - hur ta med klänningen?

    Hej!
    Hade från början tänkt sy upp min klänning i Thailand men tro det eller ej så blir det dyrare än att sy den här hemma. Så nu skall klänningen sys här o tas med på resan. Hur bär jag mig åt? Jag vill ju inte stuva ner klänningen i resväskan för då är den väl helt förstörd när vi kommer fram. Försökte ringa flygbolaget o kolla om man kan ha den hängande nånstans på flyget men inte en kotte där kunde ge mig nåt svar. Hur har ni andra utomlands-brudar löst problemet? TACK på förhand!

  • Svar på tråden Thailandsbröllop - hur ta med klänningen?
  • Pizan
    Äldre 13 May 19:58
    #1

    Jag skulle inte lägga den i resväskan i varje fall. Min pappa och hans fru gifte sig i och för sig i sverige, men de bor båda två i ett annat land och flög hit. Hon la sin klänning i resväskan och den kom på villovägar. Visade sig senare att den befann sig i Irak eller Iran (minns inte) och det var svårt att få tillbaks den för att det inte gick något plan till sverige innan bröllopet. Den blev skickad lite här och tvärs över världen för att hamna i sverige, och kom tillbaks på eftermiddagen dan innan bröllopet.

  • Hubba
    Äldre 13 May 20:42
    #2

    Ska du flyga charter eller reguljärt? De flesta flyg har någon form av garderob ombord som man möjligtvis kan hänga den...
    Jag har inte varit med om att vi har nekat någon att ha sin klänning som handbagage (jag jobbar i incheckningen på Landvetter) men det är ju alltid upp till pursern att ta beslutet om det finns plats...

  • Stella­2009
    Äldre 13 May 20:56
    #3

    Har samma funderingar som du då vi också ska gifta oss utomlands.
    Jag har kollat med flygbolaget men de kan inte garantera att de kan hjälpa till med klänningen på planet... Men jag tänker inte lägga den i resväskan iaf!! Jag kommer nog att ta med den ombord och bara hoppas på att det löser sig. Får väl hålla i den i värsta fall...

Svar på tråden Thailandsbröllop - hur ta med klänningen?