• Jag vill

    Tre blommor i brudbuketten, går det?

    Jag har beställt tre kallor till min brudbukett. Den ska vara väldigt enkel. Men betyder dessa tre något mindre lämplig på blomspråk eller ska jag kunna följa min känsla och köra på dessa tre?

  • Svar på tråden Tre blommor i brudbuketten, går det?
  • PennyJenny

    Skit i det. Du får säker i alla fall olika bud på vad det betyder. Någon säger att det innebär evig otur, medan någon annan säger att det ger dig all styrka i erat kommande äktenskap och en tredje att du i hemlighet eg har suktat efter brudgummens ingifte farbrors brorsson.

    Så kör på tre kallor och hitta på din egen förklaring om någon skulle få för sig att säga något annat.

  • Fenixx

    så länge du själv är nöjd!!
    jag har sett jättefina buketter med bara 3 blommor.

  • passionsblomman

    Kör på den du! Tre röda rosor är ju tex ett väletablerat antal när det gäller kärlek eller hur?

    Förövrigt så har det en gång i tiden funnits hemlighetsmakeri vid bla franska hovet, där man kurtiserade med hjälp av blommor som meddelanden, men det krävde ju att de man "pratade" med fattade , och numera är det väl ingen mänska som kan vad DE menade då. Det enda jag skulle undvika är nog helt röda buketter om jag vill vara "bara komis" med en kille, för just det röda sitter rätt fast i oss.
    Jag skulle heller som florist inte skicka för färglatt som kondoleansbuketter när någon vill beklaga sorgen.

  • vita drömmar

    det heter väl att det ska vara udda antal när det gäller blommor, så tre är ju helt bra! d.vs. 3, 5, 7, 9 osv..

  • gulliz

    Hej jag ska ha 3 vinröda kallor för mig betyder det TRO;HOPP KÄRLEK:

  • Jen09

    TS och gulliz, ska ni bara ha dessa tre kallor eller något mer?
    Hur binder ni dem? Har ni bilder?
    Funderar också på att ha en enkel bukett med kallor.

  • Mumin

    Jag skall ha 5 kallor! Tre vita och två djupt gammalrosa! Om jag inte hade fått tag i rosa kallor skulle jag bara haft tre vita! =) Jag ska lägga tre bak och två längre fram i lite ojämn höjd och linda ett sidenband i liknande färg som kallorna runt stjälkarna. =)


    Om du googlar brudbukett kallor så ser du massor av fina!!

Svar på tråden Tre blommor i brudbuketten, går det?