• metaley

Poroblem me kyrkan :( LÅNGT

Känner att ja måste få skriva av mej å få lite råd lr vad man ska säga.

Förre veckan så ringe han som har han om kyrkokören till mej å sa att d va lite problem me våran bokning. Igentligen så skulle man inte få boka kyrkan den helgen, men efter som vi redan hade bokat så kunnde dom inte neka oss. Men han vill bara säga att vi får räkna me att d kommer kanske stå lite instrument mot väggen och först blev ja skit sur men kunnde inte göra så mycket åt saken.

sen idag så fick ja ett brev av samma snubbe å där stod d igentligen att han ville att vi skulle byta datum. Inte rent ut han försökte få fram d snyggt å att han hade kollat upp andra datum och d va ledigt å så... Villket för mej betyder att han vill ha kyrkan hela helgen, plus så stod d andra saker som betydde samma sak.
    Sen så stod d även att dom kommer ha stora trummor å allt möjlig där.
    Dom ska han konsert på söndagen å ska ha sitt "stora" genrepp på lördan när vi gifter oss.

Visst ja förstår att dom måste ha d för d e änndå nån stor sak den helgen, men ja bokade den 1 mars i år bara för att ja ville vara tidigt ute å för att slippa sånt här å dom hade inte bokat kyrkan då, han kollade upp d förra veckan när han ringde mej å ja tycker han kunnde vart ute lite tidigare me tanke på att d står på kyrkans sida att man bör boka kyrkan ett år innan för att den e populär.

Ja vet inte hur vi ska göra nu, vi har redan sakffta inbjudningskorten å annat. Folk vet om att d e d datumet vi ska gifta oss etc.
    Känns som ja gör en stor sak av d, men ja va berred på att d kanske skulle så nått lite instrumment mot väggen men inte att d skulle vara så pass mycket å för mej känns det fel att han skickar ut ett brev å ber oss byta datum :(

Pratade me min mamma om d här å hon läste brevet. Till slut kom vi fram till att vi ska försöka göra en kompremis me dom.

1. Dom får sjunga å spela åt oss i kyrkan GRATIS. Då får dom ha kvar lite av instrumenten å då får dom ju även tränna lite. Å d här alternativet vinner vi alla på, för vi får en pampig ingångsmarch å bra musik etc å dom behöver inte flytta ut allt.

2. Dom får lov å ersätta d va har lagt ut så får vi väl försöka hitta ett annat datum, fast ja så gärna vill ha d datumet.

3. Och om dom inte vill göra nått av d övre så tänker ja fan slå hårt mot hårt å säga att då måste dom vara ute ur kyrkan med alla instrumment å kyrkan ska se ut som vanligt.

Så d ja behöver råd om e om man kan ställa dom kraven? För d va inte jag å min kille som gjorde nått fel, vi bokade i tid som man skulle!

• Svar på tråden Poroblem me kyrkan :( LÅNGT
  • Fjälbacka 2009

Jag tycker dina krav är superbra. Kör på det. Ni har bokat. De får väl repa någon annan stans i så fall. Kunde han inte sagt på telefon och vara ärlig då och sen få ett brev. Ruttet tycker jag.

• metaley

Tack så mycket, ska stå på mej!

• möklintabröllop

Tycker nog att dom kan flytta på sin konsert. Ni var först!

• metaley

Önskar dom kunnde göra d men d e tydligen nån stor helg då Maria benådesehelgen lr nått sånt, men tycker dom kan ta en annan kyrka då i sånna fall. D finns en till här i närheten.

• Pidis

Ja stå på er.
    Ni bokade först då ska ni ha den
    Kraven är toppen bra.

Go fore it

• dfk

Man kan väl inte bara putta bort er från en vigsel sådär.
    Nej, stå på er och de får planera om det här.

• Kajsalisan

jag tycker också ni ska stå på er. Nu har ni ju massa bra förslag för dom att välja på. Har inte kyrkan sagt något och det inte var bokat så är det ju ni som går först! Något annat verkar konstigt!

• september2009bröllop

han har ingen rätt att "förvara" instrumenten där under eran vigsel.. Det är en gudstjänst och en kyrka inte shurgard eller vad företaget heter som förvarar dina saker! Kräv att han inte får ha instrumenten där! Ni har bokat den tiden så enkelt är det!

• Kajsalisan

Passionsblomman: du är så vis.. Då väntar vi med spänning på utslaget i prästtråden =)

• passionsblomman

Eller bara helt förvånat rådvill!

jag skulle bli helt ställd i den här situationentror jag!

Kajsalisan skrev 2009-05-12 19:39:41 följande:
    Passionsblomman: du är så vis.. Då väntar vi med spänning på utslaget i prästtråden =)
  • MysanX

Konstigt. Men jag tycker absolut ni ska stå på er. Väntar med spänning på fortsättningen.

• kyrkomusiker

Instämmer med Kjell Präst. Det hela verkar mycket märkligt.

• Kajsalisan

Ja verkligen! ett mycket bra råd att kontakta expeditionen!

• metaley

Tack så jätte mycket för att ni håller me, va precis i kyrkan nyss å prata me en där. Han tycker att hans kollega hade gjort en stor sak av d hela, men han va inte hundra på vad den här killen hade tänkt å göra så han vågade inte säga nått.

Å vi har försökt att ringa hela dan efter han som skickade brevet men vi har inte fått tag på honom så lär väl spendera morgondagen me att försöka få tag på han.

Igen, tack för att ni håller med, va rädd att ja gjorde för stor sak va d hela :P

• Elbe

Jag tycker det låter helt absurt att ni ska behöva nyta dag för er vigsel!

Som medlem i flera orkestrar tycker jag att de kan genrepa någon annanstans och sedan spela i kyrkan på söndag. (Okej att det är en fördel att vara där man ska spela sedan, men hela världen är det sannerligen inte! Det kanske till och med finns någon församlingsgård de kan repa i?)

• Jeez

Om expeditionen gjort fel som öht bokat in er så ska de ju lösa allt till det bästa. Förmodligen var det kommunikationsmissar eller dyl. vad gäller just bokningar. Vad det bästa i denna situation innebär är ju svårt som utomstående att säga eftersom vi inte vet omständigheterna.

Men en tanke: Är det en stor kyrka? Kan instrumenten vara där de inte stör så mycket? Visst är inte kyrkan "lagerlokal" men samtidigt så finns ofta många olika saker runt omkring i kyrkar -inkl. stora instrument som sas alltid bor där (cittror, flyglar, you name it!). Oftast är inte instrumenten problemet utan tiden. Det är iaf min erfarenhet...

• metaley

Jeez: Njaa kyrkan e inte så pass stor, d ända stället dom kan ställa saker i frame vid altaret å d vill ja absolut inte att dom ska ha saker.

Får se imorgon vad dom säger, byta datum tänker ja inte göra iaf, även hur många brev han än skickar :p

Svar på tråden Poroblem me kyrkan :( LÅNGT