• frida79

vad önska sig i present?

Vi har haft en härlig privat enkel vigsel på rådhuset tillsammans med våra vänner.
    Nu vill några i vår familj ge oss presenter (vilket vi helt avböjt från) och fiskar efter vad vi önskar oss.

Jag har ingen aning om vad jag ska säga. Har tackat ifrån artigt men de vill absolut ge.

Vad ska man önska sig? Tror att presenter i prisklassen 100-300 kr är lagom.

Problemet:
    *vi samlar inte prorslin / glas och vill inget sådant ha (fullt i skåpen hemma)

*vi vill inte ha prydnadssaker eller tavlor

*växter och sånt går bort

Kan faktiskt inte komma på något alls som passar i present väg. Vad ska man önska sig? Hjälp!

• Svar på tråden vad önska sig i present?
  • Sonja68

Är det nåt annat till hemmet som ni behöver bidrag till, typ mattor, lampor, annan inredning?
    Presentkort på sån affär tänker jag då.
    Eller biljetter till nån konsert eller teater ifall ni är roade av sånt?
    Vi fick presentkort på en övernattning inklusive middag på ett fint ställe i grannkommunen. Kanske lite dyrare än 300 kr men om flera går ihop så... Vi tycker det var en jättebra present! Vi har dock två små barn och uppskattar kanske därför extra mycket att få åka iväg på tumanhand

• Vid havet

Håller med! Upplevelser är ju jättebra - det har vi önskat oss i första hand faktiskt.

• frida79

Jo, upplevelser är absolut en rolig present. Vi kommer få bidrag till vår bröllopsresa som present (kombinerad bröllopspresent och 30 års present) av de närmare i familjen :)

Teater och opera är kanske inte vårt största intresse. Bio är väl skoj, men jag har problem med överkänslig hörsel och tycker film är bättre hemma.

Presentkort skulle vara jättebra. Har lite saker jag behöver till hemmet, men allt för dyrt för att önska sig. Men presentkort känns så tråkigt då de måste skylta med en exakt summa.

Ytterligare ett problem är att presenten antingen måste skickas eller överlämnas i slutet av sommaren och då få plats i vår redan överfulla bil... Vi bor 60 mil från större delarna av våra familjer.

Det jag har kommit på hittills är:
    * olivurkärnare
    * sängkläder - trist
    * presentkort på Mio möbler - penga-prestation
    * personliga och unika vinglas vi kan skåla i på bröllopsdagarna framöver - det är väl en kul idé?

Jag är såklart väldigt tacksam att de vill ge oss presenter, uppskattar verkligen alla mina släktingar. Men är helt tagen på sängen. Hade inte väntat mig något alls och har sagt att vi inget vill ha.

• Fly by night

Ska ni skåla i unika vinglas så skåla också med en perfekt temperatur på innehållet i glaset. Önska er en digital vintermometer.

• Pingst09

Ett bra lagrings-vin som ni kan öppna på era bröllopsdagar framöver?

Svar på tråden vad önska sig i present?