• brud080808

Present till brudens far?

Far har nyss fyllt 60år. Jag skulle vilja ge honom en present som syftar till vårt bröllop, som ännu inte är officiellt. Skulle kunna tänka mig manschettknappar med texten "father of the bride", som jag hittat på en engelsk och en svensk sida, men vill ha fler tips. Ingen annan kommer bli lika glad som pappa när han får veta att vi ska gifta oss, och jag tycker det beskedet vore en bra present. Vad tror ni? Tips mottages tacksamt

• Svar på tråden Present till brudens far?
  • Norrlandsbröllop

är du hans enda dotter?

• brud080808

Ja, det är jag. Fast jag har en bror oxå, men jag vet att min pappa verkligen skulle vilja uppleva den dagen då jag gifter mig, och jag tror att han kommer att bli jätteglad. Därför vill jag överraska honom med en present som är något han kan ha kvar, men som också avslöjar att det är bröllop på gång

• MV85

Gå till en vanlig smyckesaffär o köp ett par manschettknappar man kan gravera, o skriv på den ena "brudens" och den andra "far" så blir det på svenska och med största sannolikhet billigare.

• MV85

Gå till en vanlig smyckesaffär o köp ett par manschettknappar man kan gravera, o skriv på den ena "brudens" och den andra "far" så blir det på svenska och med största sannolikhet billigare.

• Mojo79

Får texten plats på ett par manschettknappar?

Ett annat uppskattat tips (bland rökare) är Zippotändare.

Men håller med att det hade passat finfint på ett par manschettknappar...

Om du finns i stockholm vet jag att de har någon monter i kistagalleria, där man kan få gravyr på lite allt möjligt. Skulle definitivt svänga förbi där om jag vore du.

• brud080808
    MV85 skrev 2009-05-11 21:22:07 följande:
    Tack, bra idé, men blir det verkligen billigare? Vad kostar manschettknappar? De jag hittat "färdigtextade" kostar mellan 150-200kr. Vad kan man mer ge i present? Finns det något bättre?
  • brud080808
    Norrlandsbröllop skrev 2009-05-11 21:11:58 följande:
    är du hans enda dotter?
    Varför undrar du det förresten?
  • brud080808
    Mojo79 skrev 2009-05-11 21:24:59 följande:
    Får texten plats på ett par manschettknappar?Ett annat uppskattat tips (bland rökare) är Zippotändare.Men håller med att det hade passat finfint på ett par manschettknappar...Om du finns i stockholm vet jag att de har någon monter i kistagalleria, där man kan få gravyr på lite allt möjligt. Skulle definitivt svänga förbi där om jag vore du.
    Hm, tyvärr bor jag 60mil ovan stockholm, men ska spara tipset, man vet ju aldrig om man har vägarna förbi! Tändare kan vara en idé till svärfar som är rökare
  • MV85
    brud080808 skrev 2009-05-11 21:25:29 följande:
    Tack, bra idé, men blir det verkligen billigare? Vad kostar manschettknappar? De jag hittat "färdigtextade" kostar mellan 150-200kr. Vad kan man mer ge i present? Finns det något bättre?
    Oj, det var billigt!
    De jag sett har varit i silver eller guld, o då blir de ju lite dyrare... Tror iofs det finns släta graverbara för någon hundring på monsiur.se (tror jag det stavas, annars googla)som man kan gravera nånstans sen...
  • brud080808
    MV85 skrev 2009-05-11 21:27:50 följande:
    Oj, det var billigt!De jag sett har varit i silver eller guld, o då blir de ju lite dyrare... Tror iofs det finns släta graverbara för någon hundring på monsiur.se (tror jag det stavas, annars googla)som man kan gravera nånstans sen...
    de kanske är lite snyggare än de jag hittat (som faktiskt är rätt fula :-P )
  • MV85
    brud080808 skrev 2009-05-11 21:29:50 följande:
    de kanske är lite snyggare än de jag hittat (som faktiskt är rätt fula :-P )
    De är släta i silver (eller guld, fast de kostar tusentals kronor) o så graverar man bara på dem sen... Stilrent och snyggt.
Svar på tråden Present till brudens far?