• MeAndU

musik till bröllop

är det någon som kan tipsa om lite musik man kan ha på bröllopet samt när man ska spela dessa.

vilken låt kan man ha när man går in, fram till brudgummen? jag vill inte ha gammal vanlig kyrkmusik det får gärna vara nytt och med mycket kärlek.

• Svar på tråden musik till bröllop
  • Aleta

Mitt tips är att du kontaktar kyrkomusikern som ska spela på ert bröllop. Be att få träffas och diskutera musik. Han eller hon kan då spela upp lite förslag som ni kan välja mellan. Ni kan ju säga redan på telefon att ni letar efter otraditionell musik och höra om h*n har det på repertoaren.

Jag antar att det ska vara kyrkligt eftersom du skriver "vanlig kyrkmusik". Jag antar att du menar de brudmarscher som är vanligast. Det är vanliga klassiska musikstycken och inte specifikt skrivna för kyrkor.

Kolla den här sidan också, här finns flera förslag att lyssna på, allt från preludier av Bach till Love me tender av Presley.
    www.kyrkomusik.se/vigsel.php
    Lycka till!

Ps. Jag ser att du skrev att du ska gå fram till brudgummen. Kolla med din församling så att det är tillåtet. Svenska kyrkan vill att man går in tillsammans.

Svar på tråden musik till bröllop