• Mamli
    Äldre 10 May 15:45
    1195 visningar
    5 svar
    5
    1195

    Vilket färgtema ska vi ha?

    Funderar fram och tillbaka på färgtema.

    Brunt/lime/rosa

    orange/cerise/röd

    Lime/cerise/Vanilj

    kanske är svårt att få plats med 3färger på allt? då kanske vanilj/vit kunde vara bas och bara massa cerise och lime?

    har funnits en bra sida med bilder på massa olika färgtema men jag hittar inte den längre

  • Svar på tråden Vilket färgtema ska vi ha?
  • Decemb­er 2009
    Äldre 10 May 15:46
    #1

    Vi kommer ha brunt(creme) grönt och rosa och allt kommer inte finnas på allt men tre färger kommer spela in allt som allt

  • Mamli
    Äldre 10 May 15:48
    #2

    ja vi ska ha färg på bestick,tallrikar.muggar. sen blir de dekorationer..och servetter..

    kanske är bättre att rikta in sig på 2färger..blir så mycke annars...sen ska vi ha ballonger men vitt är ju en bra grund..

  • Mamli
    Äldre 10 May 16:31
    #3

    nja..nu är vi inne på cerisa dukar, eller magenta stod de men de såg ut som cerise?

    vita tallrikar och servetter.

    oranga muggar och bestick.

    de ska påminna om bilden i mitt galleri

    Hur lät de?

    så massa vita och cerise o oranga ballonger

  • Äldre 10 May 16:34
    #4

    Lime/cerise/vanilj låter superfräscht. Jag drömmer också om så där färgsprakande färger men min kära sambo vill ha ett mer klassiskt tema så rött var ett krav från honom så det fick bli rött och grått med vitt såklart.

    Jag fick inte ha orange eller rosa eller cerise eller så till. Jag föreslog gult, vi bor ju faktiskt i skåne vars flagga är röd och gul, men nix. Men nu känns det som att jag nog kan göra något jättevackert av rött och grått också.

  • Mamli
    Äldre 10 May 16:49
    #5

    ja de kommer bli jätte fint.

    vi velar fram och tillbaka..de är svårt, men i maj, i en maskin hall. tänk att komma in i en lokal med massa bord som ser ut som de i mitt galleri..måste ju vara häftigt.

Svar på tråden Vilket färgtema ska vi ha?