Hindersprövning
Hejsan !!
Vi ska gifta oss den 22 augusti i år och funderar om det är dags att skicka in hinderprövningen nu? Visst är det så att den då är giltig i 4 månader framåt?
Tacksam för svar !!
Hejsan !!
Vi ska gifta oss den 22 augusti i år och funderar om det är dags att skicka in hinderprövningen nu? Visst är det så att den då är giltig i 4 månader framåt?
Tacksam för svar !!
Jag skickade efter vår i veckan som var. Den gäller i 4 månader så jag tyckte det var lika bra att fixa det nu så det är gjort.
yes 4 månader.. skicka in dem i god tid, de får nog en del att göra nu framöver då det är många som gifter sig under sommaren!
vi fick tillbaka våran samma vecka vi skickade den!
Vi gifter oss den 29 augusti och jag skickade in hindersprövningen + efternamnsbytet i fredags...
Tack så mycket för svaren ! Då ska jag skicka in dem nu.
Måste man skicka in efternamnsbytet också samtidigt som hindersprövningen? Vi är inte bestämt oss än.....
Njae man kan skicka den när man vill.
Jiel o Deps skrev 2009-05-13 13:44:30 följande:
Njae det kostar nog om man vill byta namn annars. Men när man gift sig så får man byta till sin mans/frus namn. Eller så sa dom till mig iaf!
Jiel o Deps skrev 2009-05-13 13:49:56 följande:
Hoppas pk att låna tråden
När man skickar in hindersprövning o namnbyte, ska man då oxå skicka in namn på vilka som ska vara vittnen?
Vi har skickat in och fått tillbaka det ska vi ha. Vi gifter oss 1 augusti. Tänk på att prästen kan vilja ha det under vigselsamtalet och det brukar hållas en tid innan vigseldatumet så var inte ute försent!
om du gifter dig i kyrkan behöver du inte skicka in vilka som skall vara vittnen!
vet inte hur det är borligt!
Om du gifter dig borgerligt så ska du skicka in namn och adress på två vittnen. Detta skickas till vigselförrättaren. Det ska alltså inte skickas till Skatteverket.
Vi gifte oss i Rådhuset och då skickade vi infot om vittnena dit. Kolla på din kommuns hemsida om var du ska skicka den informationen.