• johno

Tips på prisvärd florist i Stockholm/Pioner 25 juli?

Hej!

Kan någon tipsa mig om en prisvärd florist i Stockholm? Jag vill inte lägga så mycket pengar på min bukett och ska ha den enkel, jag ser inte så stor skillnad på blommor och blommor så det behöver inte vara högsta kvalitet.

En annan fråga är om någon vet vad det skulle kosta att beställa pioner till den 25 juli. I en del trådar pratas det om att det är dyrt men det nämns aldrig hur mycket det skulle kosta - någon som har en aning?

Mycket tacksam för tips och svar!

• Svar på tråden Tips på prisvärd florist i Stockholm/Pioner 25 juli?
  • jennieli

hej, pioner kostar styck ca 30kr, så antar att det kanske blir det dubbla senare..

Lycka till med blommorna!

• Belle och Chrille

Jag har fått till svar att det kan bli mycket svårt att fixa fram pioner så sent som i juli.

Men det säger inte att du inte kan lyckas. Hoppas.

• Pumpkin

Stämmer bra, många florister säger det. För mig var det "på håret" att jag fick dem.

Belle och Chrille skrev 2009-05-10 21:34:14 följande:
    Jag har fått till svar att det kan bli mycket svårt att fixa fram pioner så sent som i juli. Men det säger inte att du inte kan lyckas. Hoppas.
  • passionsblomman

Pioner varierar i pris över säsongen. Det beror både på tillgång men också kvalité.
    Det kan ibland finnas för runt 30, men 45-50 är vanligare i sthlm, och dear av säsongen är de uppe på 65 kr/st och det KAN bli mer om det rör sig om specialbeställningar.(som det ju nästan alltid gör vid bröllop)

Till TS vill jag säga att det nog vore en bra idé att lämna dina önskemål till floristen och hålla dig till den delen som säger "enkelt och inte så petigt med vilkenblomma" för då kan du sätta en budget och floristen får ge förslag på vad som ka tänkas bli av den pengen. Ta inte Pioner som är den av de mer exklusiva blommorna. Den passar dåligt ihop med dina övriga krav/behov vad gäller brudblommor.

Svar på tråden Tips på prisvärd florist i Stockholm/Pioner 25 juli?