• Trulsa79

Ska du säga något till din blivande under vigseln?

Sitter och funderar på om jag ska våga mig på att läsa en text till min blivande man under vigseln.

Ska ni göra det? Tror ni att man klarar det (tänkte på nervositeten)

Har isåfall inte tänkt säga något eget utan texten till Sonja Alden o Shirley Clamps låt, Du är allt.

• Svar på tråden Ska du säga något till din blivande under vigseln?
  • valkyriana

Hade jag kunnat sjunga skulle jag ha sjungit en truddelutt för honom, men min röst är allt annan än behaglig i sång.

Under vigseln hade jag nära till tårarna hela tiden, det var så vackert och fint.
    men jag hade inga problem med att läsa löfterna. Rösten höll..

Känner du att du vill göra något sådant så kör! Du kommer ju aldrig att ångra att du gjorde det, men kanske kommer du ångra att du inte gjorde det...

• En till präst

Små tal till varandra är vanligt i amerikanska filmer men förekommer i nästan aldrig i Svenska vigslar. Man FÅR så klart göra det om man vill, men de flesta par brukar vara nervösa så det räcker bara med att klara av löftena, så man behöver inte göra vigseln svårare än den är.

• Sommar 2010

Varför inte säga några ord till honom precis innan ni går in i kyrkan, eller när ni väntar på att gå ut på kyrkbacken? Alternativt göra era egna löften även om de inte ska ska sväva ut för mycket och måste innehålla vissa saker?

• Sesamy

Vi ska gifta oss borgligt - så själva cermonin är i sig väldigt kort. Därför har vi pratat om att bara säga några ord till varandra om varför vi gör det här.... I stil med egna löften.

Funderar på att hålla ett längre tal till honom på festen. Funderar faktiskt på att hålla ett tal till mina föräldrar på festen också.

Känns som det här på något sätt är mitt slutgiltiga steg in i vuxenlivet - även om jag alltid är deras dotter. Och på något sätt skulle jag vilja ta tillfället i akt för att tacka dem båda för att de har hjälpt mig bli den jag är idag och för att de alltid stöttat mig - även om det ibland sker på deras knäppa, lätt felaktiga sätt....

• Trulsa79

Jag läste texten till låten Du är allt med Sonja Aldén. Vi gifte oss borgligt så det passade bra att förlänga cermonin lite. Fick bra respons med tårar från min man.

• agtiwi

Jag ska säga två meningar till min blivande man i kyrkan, eller rättare sagt fyra meningar. Först blir det två meningar på finska, men för att alla ska förstå så kommer jag säga samma sak på svenska också. Fast detta vet han så klart inte om!

Svar på tråden Ska du säga något till din blivande under vigseln?