• högstavinsten

Fest en fredag? Vad säger ni då?

Fest en fredag? Vad säger ni då?
    Anta att ni 2 månader i förväg får en fin inbjudan till en födelsedagsfest (30år) plus att fira en vigsel som skett i juni - en fredag i slutet av augusti?

Kl 19.00 i en mysig lokal vid stranden med buffe och någon som står och grillar kött/fisk/kyckling vid strankanten?

Valfri klädsel.

Vad säger ni om dagen - dvs en fredagkväll?

Lokalen var endast ledig då..........................tror ni folk kommer eller gnäller de över att det är en fredag/trötta efter jobbevecka.............

eller är det härligt att bli bjuden på god mat under lätta former på stranden en kväll i augusti............kan ju sova ut på lördagen......

Vad tror ni?

• Svar på tråden Fest en fredag? Vad säger ni då?
  • SagansMamma

Många kanske till och med har semester.. :) Jag hade kört på en härligt fredag, tycker det låter kanon mysigt :)

• kärleken är evig

Jag tror det blir jättebra...har själv lagt mitt bröllop på en fredag!

• Kajsalisan

Rent praktiskt älskar jag fester/utgång på fredagar, Så har man hela helgen kvar (om man inte skulle må så bra på lördagen är söndagen kvar..) Men visst, många är nog trötta en fredag efter jobbet. Men hur ska ni göra? Hinner ni fixa allt efter jobbet eller är ni lediga??

• högstavinsten
    Kajsalisan skrev 2009-05-06 21:31:51 följande:
    Rent praktiskt älskar jag fester/utgång på fredagar, Så har man hela helgen kvar (om man inte skulle må så bra på lördagen är söndagen kvar..) Men visst, många är nog trötta en fredag efter jobbet. Men hur ska ni göra? Hinner ni fixa allt efter jobbet eller är ni lediga??
    Vi jobbar, men kock och personal fixar allt. Vi bara duschar, klär oss och åker dit Tror faktiskt att vi kör på detta (har ingen reservplan och gillar strandlokalen skarpt, inredds som en gammal fiskebod, nät, tjärdoft osv)
  • Boomtown

Man kanske kan flexa lite tidigare? Ert upplägg låter SUPER! Och mycket helg får man kvar också.

• Kajsalisan

Jag tycker det låter grymt!! Just när det verkar vara en rätt avslappnad fest med så. Kör på det!

• Lady o Lufsen

Er fest är ju knappast ensam om att vara förlagd på en fredag- är man lite flexibel så klarar man nog av ett party efter en tung vecka

• paulaner

Jag hade personligen tyckt att en fredagsfest varit toppen. Även om det känns en liten liten smula jobbigt att stressa hem från jobbet en fredag, så blir helgen så låååång. Heja fredagsfest!!

• HurraViSkaGiftaOss

Låter mysigt.
    Beror ju på om man måste resa till festen och ta ledigt från jobbet hela dagen eller om man bor i närheten.

• högstavinsten

ca 5-6 personer behöver resa ca 10 mil............övriga har cykelavstånd

• 090829 brud

jag tycker att det låter toppen...det är alltid roligt med fredags fester...

• källnatös

Tycker det låter jättehärligt!!!
    De som vill kan ju om de nu får veta det i god tid ta ledigt den dagen. Eller stanna hemma!
    Åh vad härligt det låter m grillat på stranden...
    Hoppas ni får en mysigkväll!

• Juni2009

Ähh Ha en fest på fredag går bra!

Vi ska ha bröllop på en fredag oxå.

Sen ska vi ha dop september tror vi, ska snartträffa prästen o öva inför bröllopet så jag tänker passa på fråga honom när i hösten är han ledig så döper han vår dotter.

Ha så kul!

• längelevekärleken

Absolut, vi tänkte först haft vårt bröllop på en fredag så det blir super bra :D

• Vid havet

Det låter ju supertrevligt och hade blivit glad för en sådan inbjudan! Gillar att gå bort på just fredagar, det förlänger helgen.

Vi ska gifta oss en fredag faktiskt

Svar på tråden Fest en fredag? Vad säger ni då?