• CindyL­ou
    Äldre 6 May 15:37
    4073 visningar
    6 svar
    6
    4073

    Westernbröllop

    Hej alla!

    Här ska det planeras westernbröllop men det börjar ta slut på tipps och ideèr.

    Vigseln kommer ske i slutet av augusti i kyrka och troligtvis blir det en lokal ute på landet med sjöutsikt. Färgerna vi ska ha är vitt,rött,silver och lite creme.

    Vi kommer att ha en buffè och på buffèbordet ska vi ha jutesäckar som dukar. Det kommer finnas en bar där vi ska ta med barpallar med kossetygssits på.

  • Svar på tråden Westernbröllop
  • Aleta
    Äldre 7 May 16:45
    #1

    Ni får ta en tur till High Chaparall för lite inspiration och knallpulverpistoler.
    www.highchaparral.se/default.asp

    Serveringspersonalen kanske kan vara utklädda?
    Ingångsmustik till Macahan och utgång till Kampen om Colorado?
    Wanted-affischer med bilder på olika gäster och er uppsatta i lokalen?
    Hyra in en sådan där pneumatisk tjur som man ska försöka sitta kvar på? (Inte ett dugg romantiskt dock. )

  • Corona
    Äldre 7 May 17:34
    #2

    Linedance och two-step Ni kommer ridande till lokalen, eller åker i någon fin skrinda. Åh, vad roligt!

  • CindyL­ou
    Äldre 22 May 09:59
    #3

    Vi hade tänkt andvända våra två arabiska fullblod som är båda bruna med långa svarta manar och vita i pannan men vi var så osäkra man vet ju aldrig hur vädret blir.

    Vi har inte så stor budget så vi ska ej ha serveringspersonal men vi ska ha buffebord som har jutesäck som duk.

  • Fenixx
    Äldre 22 May 10:06
    #4

    om du söker på nätet så finns det utländska sajter med massa tillbehör, dekoration som går i western-tema. även jättefina cake-toppers som passar!

    du får gärna komma in i tråden för oss som ska ha tema-bröllop eller annat som skiljer sig ur mängden.

    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3320646.html

  • CindyL­ou
    Äldre 22 May 10:16
    #5

    Fenixx

    Tack för tippset!

    Just nu så funderar jag lite på bordsdekoration och festlokalsdekoration,hur jag ska göra med den. Jättesvårt för jag vill ha klassikst vackert samtidigt som jag vill ha in westernstyle.

    Borden kommer att stå i ett smalt U. Har fått till låns linne dukar, inte toppskick men brukligt skick. Stolarna är mellanmörkt brunt trä med armstöd och gröna sittsar.

  • CindyL­ou
    Äldre 22 May 11:58
    #6

    Såg nu att stolarna inte hade armstöd, skönt. Jag ville verkligen inte ha det.

Svar på tråden Westernbröllop