• solhatten

Var i LUND med omnejd kan man ta vackra bilder??

VAr har ni som gift er i Lund med omnejd tagit era bilder? Det ända jag kan komma på är stadsparken, men det känns som att det kan vara ganska mycket folk där en lördag i augusti=) Andra förslag? och var tar man vägen om det regnar??

• Svar på tråden Var i LUND med omnejd kan man ta vackra bilder??
  • Sundance

Jag har själv inte varit där men alla säger att Botaniska trädgården ska vara så fint. Jag har fastnat för S:t Hans Backar också. Uppe på Norra Fäladen. Väldigt lummigt och vackert så här års i alla fall.

Men jag tar också gärna tips...

• solhatten

Åh, Botan var ju ett jättebra tips! Risken är ju bara att det är fullt med picnic-ande familjer och så mitt på dag en förhoppningsvis solig lördag=)

Sankt hans backar är ju också fint, men där är det mest bara gräs och buskar=) och backar såklart! Jag skulle vilja ha lite rekvisita..

• Officer

Kulturen har härliga byggnader, trappor m.m Även vid fontänen vid Domkyrksn är där fint. Er fotograf kan säker redigera bort de människor som finns runtomkring. Det gjorde vår fotograf!

• solhatten

kulturen är ju också ett hett tips! tack=)

• Hemliga Maja

Det är väldigt fint vid Östervångsskolans (dövskolan) dammar. Ligger längs med Dalbyvägen, ganska nära Spyken.

• Lovlix

Jag hade också tänkte föreslå Östervångsskolans park som är väldigt vacker. Har faktiskt sett ett brudpar fotograferas där en gång. Annars kanske S:t Lars-parken hade kunnat funka. Väldigt många stora lummiga träd, möjligen lite för många byggnader, men kan ju bli effektfullt: Svarvitt foto mot tegelvägg, stora trädstammar osv.

• solhatten

tack för alla fina tips=)

• Essovich

Jag har fotat ett brudpar i Lund, tyvrr vet jag inte vad stället heter....men det ligger nära Nova Lund och nära några stora dammar....maila (essovich@hotmail.com) om du vill se lite bilder. Jättevacker dalgång med vatten längst ner!

/Jessica

Svar på tråden Var i LUND med omnejd kan man ta vackra bilder??