• W2B Blom

Det här med tackkort...

Jag håller på förbereda våra beställda tackkort, så de är klara sånär på vår bröllopsbild och vår namnteckning, för att sedan efter bröllopet kunna i stort sett skicka iväg dessa strax innan vår smekmånad tänkte vi. 

Hur som helst så kom på jag en sak, har ni skrivit eller ska ni skriva bara era förnamn eller skriver ni även med ert nya efternamn i korten? Vad är snyggast? Hur brukar man göra?

♥ Bästa skönhetsmedel är lycka! ♥
  • Svar på tråden Det här med tackkort...
  • Sååå lurade

Vi skrev bara under med våra förnamn... känns mer personligt. Efternamnet med känns så formelt. men det är min åsikt....

• W2B Blom

Jag tar emot alla tips jag bara kan få! Hur såg framsidan av era tackkort ut? För på våra tackkort beställde vi med silvertryck med våra förnamn, därför kanske det ser snyggare ut att i kortet är det då istället skrivit både med förnamn och efternamn eller blir det kanske för opersonligt?

Hur gör ni andra med detta ilandproblem?

♥ Bara 95 dagar kvar!!!!!!!! ♥
  • Sååå lurade

jag gjorde mina själva. hade dubbelvik svart papper. på framsidan klistrade jag fast ett silver band lodrätt ca en cm från vänsterkanten och i högra hörnet klistrade jag dit en silver "dekal" som det stod tack på. I insidan på kortet klistrade jag in ett svartvitt foto med vit kant på högra uppslaget och på det vänstra uppslaget tackade/skrev jag en personlig hälsning till varje gäst/gästpar med silverpenna och sen skrev vi båda under med våra förnamn.

Kuverten var svart och skriften i silver. Våra temafärger gick i svart vitt och silver.

• W2B Blom

Testade att dona lite photoshop och fick till det supersnyggt med namnen!! Det blir samma font och stil som inbjudningskorten och på kuveren. Vi fick massa beröm där gästerna tyckte att inbjudningskorten var mycket snygga och välgjorda - några trodde att dem till och med var specialbeställda. *fniss* Därför kan det nog bli snyggt att nästan köra samma koncept rakt igenom på tackkorten också, så följer allting en röd tråd genom hela vårt bröllop.

♥ Bästa skönhetsmedel är lycka! ♥
Svar på tråden Det här med tackkort...