• Taha

Hemsidor & bilder av bröllopspyssel

Öppnar en tråd där vi kan få inspiration till bröllopspyssel.
    Länka gärna till bilder, bloggar och hemsidor.

Exempel på pyssel;
    -Kudde för ringarna
    -Korgar
    -Gästböcker
    -Placeringskort/placeringstavlor
    -Program

etc etc

• Svar på tråden Hemsidor & bilder av bröllopspyssel
  • DanKat

Fler tips på pyssel (de fyra första sakerna har jag bilder på i vårt galleri):
    - servettringar av tyg (lite ovanligt tror jag, de flesta som gör dom själva verkar göra av ståltråd och pärlor)
    - "riktiga" askar till bordsplaceringen (inte av papper alltså utan av ordentlig kartong som man klär in, blir superfint!)
    - organzapåsar (antingen till gåvor till gästerna eller till ris utanför kyrkan)
    - bröllopstårta att lägga t.ex. presentkuvert i (om man önskar sig pengar/presentkort) eller något annat
    - toalettkorgar (man kan även pynta själva korgen, jag har dessutom gjort egna etiketter på t.ex. mintpillerburkarna)
    - göra egna passande tvålar till toaletterna

Har förresten ett tips om man vill fixa korgarna lite extra fina: jag har klätt insidan av korgen vi ska ha rispåsarna i med vitt satintyg, det blev jättefint!

• Taha

Inboxa gärna mig med även om jag vare sig vet vad det betyder eller hur man gör. ;)

giz83 skrev 2009-05-05 14:04:36 följande:
    hmmm...jag som hade så mycket som vi ska göra...men nu står det helt still...men jag har ett festhäfte som jag kan inboxa till folk...jag har fått det av en underbar brud här på BT
  • giz83

då vill jag gärna ha din mail...=)
    inboxa=skicka meddelande via inboxen här på BT eller via vanliga mailen

• Happyasahippo

Tack Giz!! Superfint!!

• pearlgirl

Vill du skicka till mig också blir jag jätteglad

brollopsinspiration@yahoo.se

giz83 skrev 2009-05-05 15:57:21 följande:
    då vill jag gärna ha din mail...=)inboxa=skicka meddelande via inboxen här på BT eller via vanliga mailen
  • hajab

giz83 - vet inte hur ni vill ha upplägget till ert bröllop, men jag funderar på att ev ordna med en liten "tipsrunda - frågesport" som gästerna ska göra medan de väntar på att vi kommer till lokalen efter själva vigseln. Tänkte göra lite kluriga frågor om oss på frågorna och sedan ge svaren under middagen i ett lagom tempo...

• giz83

ja men det är ett bra tips....men problemet är att alla känner oss så bra så det blir inte lika skoj...=)

Svar på tråden Hemsidor & bilder av bröllopspyssel