• Mois81

    Plastrongnål

    Någon som har bilder på snygga plastrongnålar? Någon som även vet någonstans på nätet där man kan köpa billiga ?

  • Svar på tråden Plastrongnål
  • b2b09

    Jag är inte till någon hjälp tyvärr, men jag är nyfiken; vad är Plastrongnål för någonting?

  • brud27juni

    Antingen guldsmeder. annars kika på E-bay eller tradera. :)
    MvH Johanna

  • 20090725

    gissar på att det är en slipsnål fast till en plastrong istället!

    e oxå nyfiken, visste inte änns att det fanns!


    b2b09 skrev 2009-05-11 17:22:30 följande:
    Jag är inte till någon hjälp tyvärr, men jag är nyfiken; vad är Plastrongnål för någonting?
  • b2b09
    20090725 skrev 2009-05-11 17:32:44 följande:
    gissar på att det är en slipsnål fast till en plastrong istället! e oxå nyfiken, visste inte änns att det fanns!
    Ok, men jag måste göra mig ännu dummare då... vad är plastrong??
  • brud27juni

    Är som ett "stift" rakt igenom pastrongen som håller fast den i skjortan så den inte "fladdrar iväg". :) Tänk "hattnål" fast för slips. :)

  • 20090725

    hehe... det e ingen fara!

    Plastrong (plastron) är en typ av kravatt, vilken liknar en slips men är bredare och kortare och passar t.ex. till en bonjour eller en jackett. Ordet kommer ursprungligen från italienskans piastrone, vilket betyder pansar. Sedan 1909 finns skriftliga belägg för att ordet betecknar ovannämnda "halsduk".

    images.google.se/imgres&imgrefurl=www.hogtidskladerforbarn.se/show_product.asp%3Fartnr%3DPH016%2BVinr%25F6d&usg=__ZqlQg8AArmik3qcPSUj20B8Vkt8=&h=174&w=250&sz=8&hl=sv&start=7&um=1&tbnid=nGw7kCp4NCe4oM:&tbnh=77&tbnw=111&prev=/images%3Fq%3Dplastrong%26hl%3Dsv%26sa%3DN%26um%3D1

  • 20090725

    ehhh... det blev fel, sök på plastrong på google så får du fram bilder!

  • MissMijah

    söker också efter plastrongnål. men söker på nätet och hamnar bara på hästsport sidor. och alla nålar har ju en hästsko eller ett hästhuvud. det vill man ju inte ha. Hm, var kan man då leta?

  • Wanjan

    Hittar inte heller någon plastrongnål utan hästhuvud!

    Gärna fler tips!

  • from this moment

    någon här som kan beskriva hur jag ska knyta plastrongen??

  • allehanda

    Gå in i vilken guldsmedsbutik som helst och fråga efter slipsnålar.Det finns massor att välja på.Nätet är bra men ibland så är det bra att få hjälp över disk.

  • Wanjan

    Nu har jag hittat utan hästhuvud!

    Bröllopsbutiken hade. Inte mycket urval men i alla fall en helt ok!

Svar på tråden Plastrongnål