• Trulsa79

Ska man hålla sig till samma blomma eller blanda hej vilt?

Har tänkt ha levande liljor på tårtan och min syster vill göra en brudbukett åt mig av nejlikor.

Min fundering är om man kanske ska hålla sig till samma blomma och även ha liljor i buketten, vad tycker ni?

På borden ska vi dock tänkt ha en väldans massa olika blommor så det kanske inte spelar så stor roll? Eller ska vi tänka om där också och hålla oss till samma blomma?

• Svar på tråden Ska man hålla sig till samma blomma eller blanda hej vilt?
  • soffi73

Jag tycker att man absolut kan olika sorters blommor. Jag har valt rosor till min brudbukett och även till tärnorna, men för allt annat blomarrangemang vi ska ha hade blivit pa tok för dyrt att enbart köra rosor. Sa vi har gjort som sa att vi sagt till floristen att atminstone köra samma färgtema pa alla blomarrangemang och da tror jag inte det spelar sa stor roll som du säger, vad det är för blommor, när det gäller borden osv.. Men när det gäller just blommor för tartan och brudbuketten är det kanske snyggt att det är samma blomma, sa har jag ocksa och blomdekorationerna för tartan far vi utan extra kostnad.

• Trulsa79

Jo, jag tror också att man kanske ska hålla sig till en blomma när det gäller tårtan och buketten. Får prata med min syster.

• passionsblomman

Det tycker jag inte för ett ögonblick att du behöver!
    Ingen kommer att sammankoppla don bukett och tårtan och de lär inte ens synas samtidigt.
    Samma blomma på din makes kavajslag är däremot fint och knyter ihop er, liksom att en blomma eller färg kan återkomma i dekorationer för övrigt.
    Färg är viktigare änblomsort i det fallet.

Trulsa79 skrev 2009-05-04 14:23:57 följande:
    Jo, jag tror också att man kanske ska hålla sig till en blomma när det gäller tårtan och buketten. Får prata med min syster.
  • Snuttis2

Jag kommer ha en mycket gammaldags klänning med en typisk traditionell bukett..mina tärnor ska ha vita klänningar de också så de får helt andra buketter långsmala mycket mera trendiga än min och helt andra blommor....dock har jag piffat till min med en knallig rosa färg medans deras följer vårt färg tema på borden och inbjudan.....så det beror lite på vilken känsla du vill förmedla..jag tycker absolut att man kan blanad!!!!

• Trulsa79
    passionsblomman skrev 2009-05-04 18:09:01 följande:
    Det tycker jag inte för ett ögonblick att du behöver! Ingen kommer att sammankoppla don bukett och tårtan och de lär inte ens synas samtidigt. Samma blomma på din makes kavajslag är däremot fint och knyter ihop er, liksom att en blomma eller färg kan återkomma i dekorationer för övrigt.Färg är viktigare änblomsort i det fallet.
    Ok, jag litar på dig som kan detta. Då kör jag på som vi tänkt, rosa nejlikor i buketten och vit/rosa liljor på tårtan och sedan dekorationsblommorna blir en mängd olika blommor i vitt, rosa och limegrönt.
  • passionsblomman

Det låter jättefint!

Trulsa79 skrev 2009-05-04 21:14:14 följande:
    Ok, jag litar på dig som kan detta. Då kör jag på som vi tänkt, rosa nejlikor i buketten och vit/rosa liljor på tårtan och sedan dekorationsblommorna blir en mängd olika blommor i vitt, rosa och limegrönt.
Svar på tråden Ska man hålla sig till samma blomma eller blanda hej vilt?