• utvald

Vigselprogram

Kommer ni alla göra ett enskilt vigselprogram där ni skriver vad som sker i kyrkan??

• Svar på tråden Vigselprogram
  • Lina_K

Vi gjorde det, gör det enkelt för gästerna att följa med i vad som händer.

• österbotten juli

Jag tror faktiskt att vi hoppar över den grejen. Eventuellt använder vi en sida i festprogrammet för det i stället - skriver där om detaljerna (musik, präst, psalmer osv) vid vigseln. Genom att vi gör så finns allt samlat på samma ställe sen, och så blir det ett arbetsmoment mindre också förstås. Men det tycks nog vara väldigt vanligt att göra vigselprogram, som gästerna får då de kommer in i kyrkan.

• utvald

Men festprogrammet får de ju först vid festen...menar du att de får läsa det efter då??Eller får de festprogrammen i kyrkan och sen ta med de till festen????????

• Cisslan

Vi ska göra ett vigselprogram.

• AnnaochHåkan

Det är väl framför allt bra för gäster som inte har varit på så många bröllop, och andra som inte är så kyrkliga, och inte har koll på när man ska stå upp o.s.v.
    Det behöver ju inte vara något avancerat. Ett vikt A4 papper räcker.

• österbotten juli

Jo, festprogrammet får de först vid festen, så det skulle ju inte vara fråga om nåt program de kan följa med under själva vigseln, utan bara lite info om t ex vem som vigde, vad solisten hette osv. Men vi får se, kanske vi gör vigselprogram i alla fall... En bra sak skulle ju vara att då kunde man lägga dit psalmerna också, så skulle folk slippa fumlandet med psalmböckerna...

• utvald

Någon som har något att visa??Eller förslag på hur man skriver...vad det ska stå har man väl lite koll på..hehe..

• allehanda

värt att veta angående vigselprogam
    - gästerna glömmer ofta dem i bänkarna i kyrkan.
    - gästerna tittar inte så noga i dem då det i stort sett aldrig vet när det är dags att stå eller sitta.
    - vanligaste skrivfelet är kommunist istället för komminister.
    - texten är så liten så att gästerna har svårt att läsa.
    - i många fall så kommer personen med programmen en god stund efter att de första 30 gästerna anlänt till kyrkan.

Inte ett dugg negativ men däremot luttrad vid detta laget.

• Hemlig2009

Jag tycker att du sprider så mycket glädje hela tiden.

allehanda skrev 2009-05-16 23:54:16 följande:
    värt att veta angående vigselprogam- gästerna glömmer ofta dem i bänkarna i kyrkan.- gästerna tittar inte så noga i dem då det i stort sett aldrig vet när det är dags att stå eller sitta.- vanligaste skrivfelet är kommunist istället för komminister.- texten är så liten så att gästerna har svårt att läsa.- i många fall så kommer personen med programmen en god stund efter att de första 30 gästerna anlänt till kyrkan.Inte ett dugg negativ men däremot luttrad vid detta laget.
  • allehanda

Visst gör jag, ser barainte meningen med de fna dyra programmen, hellre då den enkla varianten med med dubbekvikt A4 eftersom att JAG anser det utkastad energi,tid och pengar på att göra de riktigt fina progarmmen som ändå inte uppskattas av gästerna.

• Mizz Zunzhine

Hur fick ni det här monogrammet, satt verkligen o försökte nu men det gick inte.. Tacksam för hjälp. Tycker ditt vigselprogram var jättefint och kanske kan härma dig lite? *snälla*

Lina_K skrev 2009-05-15 20:57:01 följande:
    Här hittar du vårt... tänk dig att det är fram och baksidan på ett papper... lina.bingmert.se/wp-content/uploads/2009/03/v...
  • Hemlig2009

Jag gör ofta saker för min egen skull, färgar håret, har fina naglar, matchande skor och väska mm. Så även vigselprogram gör jag som jag tycker är fina. Blir naturligtvis glad över komplimanger men jag är tillräckligt säker i mig själv att jag gör allt för min egen (vår) skull.

Så självklart gör jag fina vigselprogram (i mitt eget tycke då :)) och tycker att det är värt tiden oavsett om gästerna sedan lämnar kvar dem. Trodde inte för ett ögonblick att de skulle ta med sig dem hem för att beundra!

allehanda skrev 2009-05-17 09:26:00 följande:
    Visst gör jag, ser barainte meningen med de fna dyra programmen, hellre då den enkla varianten med med dubbekvikt A4 eftersom att JAG anser det utkastad energi,tid och pengar på att göra de riktigt fina progarmmen som ändå inte uppskattas av gästerna.
Svar på tråden Vigselprogram