• priest

Hur ska jag göra???

I början på juni åker jag och min (förhoppningsvis) blivande fru på en cityweekend. Jag har sedan tidigare planerat att fria til henne då, men jag vet inte riktigt hur jag ska göra.

Nu undrar jag:

Om jag skulle göra en klassisk grej, tex gå ner på knä vid något lämpligt tillfälle och ta fram en ring, är det gentligen inte väldigt oklokt med tanke på att ringen kostar mycket pengar och kanske inte passar?

Jag skulle verkligen vilja ha med mig en ring, men jag förstår inte hur det ska gå till.

Ska jag köpa en ring till mig själv samtidigt?

Jag vill gärna överraska henne, kanske på restaurang med mycket folk eller liknande (så det blir lite pinsamt).

Är det någon som har lite tips???

• Svar på tråden Hur ska jag göra???
  • Sesamy

Angående ring.... Köp en billig silverring - kanske en till er båda.... Så har du en ring för att fria och ni kan samtidigt gå och kolla ut vilka ringar ni vill tillsammans. =)

• tomlinn

du gör som min fästman och jag och många med oss: snoka reda på vilken ringstorlek hon har på ett ungefär, köp en bijouteri-ring som kan vara allt från en riktigt fin men 'oäkta', kanske med swarovskikristaller och annat, till en tuggummi-automatliknande ring i plast och friar med den.

hennes ringstorlek kanske du kan få från någon ring hon använder nu, om du snor med dig den till affären kan de kolla storleken på den, eller så är det bara att hålla upp och jämföra. har hon ingen ring får du gissa - bättre lite för stor än för liten, så att du kan trä den på hennes finger iallafall

sedan letar ni ringar tillsammans, det är en hel vetenskap och kan bli precis så besvärligt eller enkelt som ni gör det. vi tyckte att det var jätteroligt och letade ganska länge, designade själva och hade oss. jag har vänner som inte alls var lika roade av letandet utan gick in i en guldsmedsaffär, letade fram en ringsort de båda tyckte om, köpte den och var klara med saken. :)

lycka till och rapportera gärna tillbaks hur frieriet blev, det är roligt att höra om alla olika sätt, från helgalna till vardagliga!

• Selma2010

Många guldsmeder lånar ut ringar till frieri (tex guldfynd tror jag) och då kan ni sedan köpa de riktiga tillsammans.

När min kille friade gav han mig ett armband, så att jag fick nåt i alla fall och sedan valde vi ringar tillsammans.

När det gäller hur eller var så tänk efter vad din blivande är för typ och vad hon skulle uppskatta. Jag skulle inte uppskatta ett offentligt frieri medan jag vet att andra tycker det är jätteviktigt att det är offentligt.

Lycka till!!

• lecaroline

Har man öppet köp om man inte graverar något innan??
    Det borde ju gälla där med..

Svar på tråden Hur ska jag göra???