• Taha

För oss som fotas innan vigseln

M2Bn och jag har beslutat att fotas innan vigseln. Dels för att gästerna ska slippa vänta på oss, dels för att vi inte vill missa någon del av mingel/fest och dels för att hår och smink ska vara tiptop på fotona.

Smatidigt tycker jag att de som väljer att fotas efter vigseln har en poäng i sina argument. Så frågan är hur man får det bästa av två veärldar. Så kom igen tjejer/killar och hjälp till med att hitta på förslag på hur även vi kan få ta del av den fördel som följande argument ger.

1, Man träffar inte varandra förrän vigseln.
    Hur kan vi lösa detta "första ögonblick" och föreviga den?

2, Om man jämför bilder tagna innan och efter vigsel så är det en "bättre" stämning på bilder tagna efter vigsel.

• Svar på tråden För oss som fotas innan vigseln
  • Taha

Jag kan börja med tips på punkt 2.

2, Vi kommer att ta bilder innan vigseln men komplettera med mingelbilder och få bilder på oss efter vigseln tagna när folk minglar. Den stämning vi efterlyser vill vi gärna se på bilder där vi minglar med gästerna.

Fler tips??

• Vanityfair

Vi har en plan och den följer såhär:

Vi träffas en dag bara några veckor innan bröllopet, nu i krokarna alltså då vi gifter oss om en månad, och då är vi fullt stylade och festfina. Vi har innan hittat ut vackra platser vi gillar där vi tar vackra och personliga bilder med samma fotograf som skall fota oss under bröllopsdagen.

På bröllopsdagen är fotografen med innan vigseln när vi blir iordninggjorda, under vigseln och efter vigseln skall vi ha gruppfotograferingar och mer formella fotograferingar på oss.

Sedan är han med under minglet, middagen och kvällen.

Många timmar alltså, men det är ju en stor dar som skall förevigas!

Så då har vi täckt alla områden. Jag tror att man får massor av bilder i sin vackra klänning på det här sättet samt många personliga bilder som fixats innan. Bästa idéen någonsin!

Lycka till!

houseandwedding.blogspot.com

• MW 090829

Men det är ju fortfarande "första gången" man ser varandra" när man träffas. Det förevigas ju då!

• Officer

Både vi två fällde en tår i kyrkan när vi såg varandra första gången. Magiskt ögonblick! Det beror ju på när ni gifter er. Vi gifte oss 15.00 så vi tyckte att det blev perfekt med att fotograferas 40 min efter kyrkan så att gästerna inte fick vänta.... De kändes som 10 min sa de för när de väl anlände till festen så hade de livemusik, snittar/skumpa och vipps så va vi tillbaka. Sen minglade vi med dem 45min innan middagen.
    Välj en fotograf som inte behöver ta 1-2h på sig för att ta bra bilder... Min vän plåtades innan bröllopet och jag kan säga att det tog bort en hel del av spänningen när de skulle posera framför kameran 1h innan själva bröllopet!
    Lycka till med ert val!

• Aleta

Jag håller med MW 090829.
    Bestäm träff innan fotografen.
    Blivande maken kan ha hämtat ut brudbuketten som han lämnar över till dig.
    Allt måste inte ske offentligt, det handlar om er två.

Svar på tråden För oss som fotas innan vigseln