• Fru Bergdahl

Tips på präst i Linköping

Jag trodde mig ha hittat en präst jag gillade men han visade sig vara upptagen. Han skulle på Madonna med sin son Underbart tycker jag men synd för oss! Så nu undrar jag om någon kan tipsa mig om en insiktsfull och rolig präst här i Linköping. Gifter mig om tre månader och har ingen präst....huga!

• Svar på tråden Tips på präst i Linköping
  • Duchess

Men det är ju inte ert jobb att ordna präst - det ska församlingen sköta åt er. Präst och kantor ingår när ni bokar en kyrklig vigsel.

• Fru Bergdahl

Jo jag vet men vi har en liten specialare. Dels så vill vi gifta oss på vår egen tomt nere vid vattnet. Och sen är de präster som jobbar den helgen upptagna 15.30. De kan tidigare och senare men det funkar inte för oss tyvärr.

• Pizan

Johannes nånting som har jobbat med SVT gudstjänstsändningar tidigare. Ska kolla upp vad han heter i efternamn. I varje fall verkar han vara oerhört trevlig.

• Pitlochry

Jag kommer nog ta en präst som arbetar ute i Skänninge. Innan arbetade han i min hemkommun.

• Kjell Präst
    Pizan skrev 2009-04-30 14:07:49 följande:
    Johannes nånting som har jobbat med SVT gudstjänstsändningar tidigare. Ska kolla upp vad han heter i efternamn. I varje fall verkar han vara oerhört trevlig.
    Johannes Söderberg heter han. Gjorde TV med min klass när vi gick på prästutbildningen. Han håller fortfarande på med TV-gudstjänster så vitt jag vet.
  • Pizan

OK. Ja, det kanske han gör. Jag trodde att de hade lagt av med andra sändningar i Norrköping förutom de lokala nyheterna, men det är möjligt att de har kvar det programmet eller att det har flyttat upp till sthlm.

Hursomhelst så ger han ett väldigt trevligt intryck.

• Kjell Präst
    Pizan skrev 2009-04-30 14:44:46 följande:
    OK. Ja, det kanske han gör. Jag trodde att de hade lagt av med andra sändningar i Norrköping förutom de lokala nyheterna, men det är möjligt att de har kvar det programmet eller att det har flyttat upp till sthlm.Hursomhelst så ger han ett väldigt trevligt intryck.
    Jag tror att det är en redaktion för samtliga gudstjänstsändningar i hela landet, där han är ansvarig. Annars borde han inte ha gjort program i Uppsala när jag pluggade där.
  • Pizan

Min kusin pluggade också till präst i Uppsala (och det gjorde även min morfar, men det var lååångt innan din tid skulle jag tro). Hur länge har du varit präst?

Förlåt, nu blev jag visst lite OT. *skäms*

• Duchess

Jopp, men den är (tillbaka)flyttad till Umeå nu, så det är inte SVT i Norrköping som har ansvaret för TV-gudstjänsterna längre.

Kjell Präst skrev 2009-04-30 14:54:07 följande:

Jag tror att det är en redaktion för samtliga gudstjänstsändningar i hela landet, där han är ansvarig. Annars borde han inte ha gjort program i Uppsala när jag pluggade där.
  • Duchess

För övrigt finns det många bra präster i Linköping. Jag kan rekommendera en annan Johannes, nämlige Johannes Zeiler som är stiftsadjunkt. Han jobbar alltså inte i någon enskild församling, utan åt stiftet.

• Snuttis2

jag är uppvuxen med en präst från linghem/Anne marie svensson..hon går i pension i år och är ett riktigt orginal...
    det var min dröm att få henne som präst men tyvärr gick det inte !!!!

• Hvidbrud

Vi blev vigda av Anna-Karin Widnersson förra sommaren i Kaga kyrka. En jätte gullig präst som gjorde vigseln till precis det vi önskade. Henne kan jag varmt rekomendera!

• Kjell Präst
    Hvidbrud skrev 2009-05-03 19:55:21 följande:
    Vi blev vigda av Anna-Karin Widnersson förra sommaren i Kaga kyrka. En jätte gullig präst som gjorde vigseln till precis det vi önskade. Henne kan jag varmt rekomendera!
    Jag har träffat Anna-Karin. Kan också rekommendera henne.
Svar på tråden Tips på präst i Linköping