• Skogshuggarbrud

Ska jag våga?

Hej alla ni som och hänger här på BT! Jag sitter här i mina tankar och funderar på om jag ska fria till min sambo i eftermiddag. Saken är den att allt är egentligen planerat, utav oss båda gemensamt var vi vill gifta oss, vilken lokal och mat. Själv så sitter jag nu då baa och väntar på det klassiska traditionella frieriet av honom. Har alltid drömt om att bli friad till i en luftballong, men känner att tajmingen stämmer så bra nu, så varför vänta längre. Relationen känns så pass seriös att jag ite kan förstå vad han väntar på, vi har ju t.o.m köpt hus ihop. Visst vi är ganska unga men vaddå? Har man hittat sin soulmate, så har man!
    Så vad tycker ni? Ska jag som tjej fria?
    Vi ska ut och planera skog ikväll, wiie, inte alls men han tycker det är skoj. Så då tänkte jag sätta mig på knä och fråga samtidigt som jag räcker fram en granplanta, hade det funkar tror ni?
    Tacksam för snabba svar! Mvh Skogshuggarbrud

• Svar på tråden Ska jag våga?
  • fragolina

Det låter som en lysande idé!! Go for it!! Roligt och originellt med granplantan! Och har ni redan pratat om hur ni vill ha det så vet du ju att han vill gifta sig, men att han bara inte har fått ändan ur vagnen och frågat än.

• Lady o Lufsen

Såklart du vågar vill och kan !!!

• passionsblomman

Välj en extra schysst planta och fäst ett band i den när ni planterar den så kan n gå ut där i skogen och fika vid det trädet år för år och se hur den växer!

Snacka om konkret minne och enbil av hur ni utvecklas i ert förhållande!

• brud27juni

Tror det är en toppen idé! Glöm inte berätta hur det gick :) Lycka till!!

• Skogshuggarbrud

Jag vågade! Tog förvisso en planta vars rötter var dåliga, så den fick inte att plantera. Hade med mig ett rött sidenband som jag kringlade runt grenarna! Han svarade Jaa, varför inte!!? Jag är så lycklig, men vi har valt att inte berätta för någon förrens om typ tre veckor när båda familjerna är samlade, så shyy! Tack alla ni för ert stöd som jag kände där ute i skogen!
    Mvh Skogshuggarbrud

• brud27juni

Stooooort grattis till er!! Tänkt på dig idag och hoppades att du skulle våga. :) All lycka till er!

• didis

Grattis! Vilket speciellt frieri!

Ligger platsen så till att ni kan sätta upp en bänk där att sitta och mysa på? Eller kanske i närheten med utsikt över frieriplatsen?

• Skogshuggarbrud

Jag satte mig på en stor vit sten, just för att jag ska komma ihåg platsen så bra som möjligt! Klockan var ca 20.00 så solen hade så smått börjat gå ner. Så där satt jag på den vita stenen med min granplanta med rött sidenband. Började gråta nästan med en gång. Åhh jag är såå lycklig, men får inte berätta de för någon. Ännu en gång, tack för allt stöd som jag kände!

• passionsblomman

Jag blir jätteglad när jag läser! Kan verkligen se detta framför mig och jag måste säga att det är bland det gulligaste jag har hört här på bt!

Skogshuggarbrud skrev 2009-04-29 09:48:36 följande:
    Jag satte mig på en stor vit sten, just för att jag ska komma ihåg platsen så bra som möjligt! Klockan var ca 20.00 så solen hade så smått börjat gå ner. Så där satt jag på den vita stenen med min granplanta med rött sidenband. Började gråta nästan med en gång. Åhh jag är såå lycklig, men får inte berätta de för någon. Ännu en gång, tack för allt stöd som jag kände!
  • Sonja68

Stort GRATTIS!!! Verkligen romantiskt, originellt och fint frieri.

• anja1661

grattis!!
    vilket fint frieri!!

Svar på tråden Ska jag våga?