• capu

    Namnändring

    Har en liten fråga om namnändringen. Jag skickade in både hindersprövningen och namnändringen tillsammans men jag fick bara tillbaka "godkännandet" av hindersprövningen och en intyg om vigsel. Vad händer med namnändringen? Det stod inget på papperna jag fick.

  • Svar på tråden Namnändring
  • capu

    Åh, vad bra. Läste nämligen i en gammal tråd att det skulle stå på något av papperna att efternamn var anmält. Blev lite nervös när jag inte hittade något.

  • Sundance

    Ring dem och fråga! Alltså förlåt, men jag är faktistk lite trött på myndigheter som bara kör sitt race. Ibland känns det som att de inte har några genomtänkta rutiner. Och att de inte fattar att de har med människor och deras känslor att göra. Även om det inte är några allvarliga saker så orsakar det ju faktiskt en del oro, som du nämner. De måste förstå att det som är självklart för dem, kanske vi "vanliga" inte har en aning om. Och hur ska de få veta att deras rutiner och information brister om man inte talar om det för dem.

    Jätteledsen, nu spydde jag lite galla, men jag är lite upprörd efter en incident inom familjen, med en myndighet som inte riktigt sköter sina kort. Eller... De brister väldigt mycket i informationen helt enkelt. Absolut inget illa ment mot er som kanske jobbar inom något liknande, men ibland blir man lite besviken...

  • LirreMagic

    På vårt godkännande om hindersprövningen stod det "anmälan om efternamn har gjorts" och vi fick tillbaka den för ett par veckor sen bara

Svar på tråden Namnändring