• GladJ

Fotografering efter vigseln??

Vi kommer att fotograferas efter vigseln eftersom att vi gifter oss redan kl 12.30 och det blir då svårt att hinna fotograferas innan vigseln. Men det är en sak som jag tänker på..fotograferingen kommer ju ta ca en timma så gästerna kommer ju att få vänta en liten stund på oss. Någon som kommer ha det på liknande sätt?
    Och är det någon som har några tips och ideér på vad man kan sysselsätta gästerna med medans de väntar på oss, förutom välkomstdrinken såklart?

• Svar på tråden Fotografering efter vigseln??
  • Ida o Mille

Vi kommer också att fotografera oss efter vigseln, men vi kommer inte att hyra någon fotograf så en timme kanske de inte kommer att ta för oss. Men jag tycker att den timmen så har alla gästerna tid att mingla och lära känna varandra, för alla kanske inte har träffats tidigare. Sen så kan man ju annars ha någon tipsrunda tex om brudparet

• miac

Vi ska också ta kort efter vigseln, vi räknar med en timmes fotografering. Så vi har satt ihop en tipsrunda med frågor om oss som gästerna kan aktivera sig med. Sen givetvis finns det ju tid att umgås, mingela och dricka skumpa också så att inte gästerna blir torra i halsen!

• gotlandsulrika

En käck tipspromenad på temat om vad de kan om er kanske?

• Emmy1982

Bra idéer, jag har funderat på det samma.

Vi gifter oss 14.30 och middagen är vid 17.00 ungefär. Räknar med vigsel mellan 14.30-15.30 och sedan kanske riskastning och småprat 30 min. Men då ska det finnas nåt att göra medllan 16 och 17. En tipsrunda var ju en kul idé! Kanske en liten runda runt festlokalen då? Så att folk inte sprids ut, istället för att umgås?

Någon skrev också i em tidigare tråd att de haft en lite "fotoutställning" att mingla runt, från bruparets barndom tills idag.

• Linedancegirl

Vi kommer göra likadant och letar också tips på förströelse. Tipspromenad och fotouställning finns redan i tankarna. Nån som har fler idéer?

• junibröllop09

Låt gästerna måla en tavla till er! Vi har köpt en lite större tavla typ på Rusta el Clas Ohlsson samt akrylfärg, paletter och massa penslar. Gästerna får, de som vill, måla ngt till oss. Förhoppningsvis blir det en roligt och personlig tavla till oss som man ev kan ha i sovrummet, ja eller på vilken vägg som helst

• E254

Kanske kan de också få chans att skriva i eventuell gästbok - det är inte säkert alla hinner/kommer ihåg att göra det senare på kvällen...
    Vår tipspromenad var i form av en saga om oss, uppdelad på lika många delar som det var frågor. Den var sann, men lite tillskojad och saker var överdrivna och skruvade på sina ställen. Frågorna kopplade sedan an till något som nämnts i det aktuella avsnittet, men hade egentligen inget med oss att göra (kunde tex beröra ett årtal som fanns i vår historia, men tex handla om vem som låg på listorna den sommaren etc, dvs vanliga triviafrågor) Lite svårt att förklara, men det blev uppskattat iaf!

• Mrs Bride

Vi kommer bli fotograferade före bröllopet istället för efteråt. Detta rekomenderas eftersom man hinner bli varm och sminket ser inte alls lika fräscht ut efter vigsel, allt pussande och kramandes med nära och kära bidrar också till att sminket inte e på topp. Känns jättebra för oss. Bröllopsfotona ska vi ta nere på bryggan vid vattnet där vi bor en stund innan vi åker till kyrkan.

• JustMeAndMyLove

Hehe, glöm inte allt gråtande - om du är som mig :)

Vi kommer ta det i förväg för jag kommer böla ihjäl mig när jag ser min M i brudklänning!

Mrs Bride skrev 2009-05-03 23:21:49 följande:

Vi kommer bli fotograferade före bröllopet istället för efteråt. Detta rekomenderas eftersom man hinner bli varm och sminket ser inte alls lika fräscht ut efter vigsel, allt pussande och kramandes med nära och kära bidrar också till att sminket inte e på topp. Känns jättebra för oss. Bröllopsfotona ska vi ta nere på bryggan vid vattnet där vi bor en stund innan vi åker till kyrkan.
Svar på tråden Fotografering efter vigseln??