• kaif

skopanik

Jag har skopanik! Har köpt två par skor som är fina, vita med spetsig tå och liten klack. Men jag får ont i fötterna av dem. Sen köpte jag ett par igår och blev så glad för de var sköna och i rätt storlek. Provade dem nu till klänningen och upptäckte att skorna syns mer än jag trodde och de är inte lika fina. Vet inte vad jag ska göra och de första måste jag lämna tillbaka imorgon för då går öppet köp ut.

Hur mycket tror ni folk tittar på skorna egentligen? Klänningen är lång men inte jättevid så man ser ju skospetsarna när man går.

• Svar på tråden skopanik
  • möklintabröllop

Tror inte dom tittar på dina skor. Tänk på att dom ska kännas sköna för dig. Jag själv ska ta av mina på festen (eller på middagen) ifall dom börjar kännas otrevliga.

• annanilsson78

Personligen tror jag att de flesta inte lägger märke till skorna, beroende på hur lång klänning du har!

Själv har jag skor med öppen tå i silver, typ sandalett eftersom jag har tänkt ha dem efter bröllopet också. De kommer inte synas så mkt, har klänning med litet släp.

Sen är det ju alltid bra om man har bekväma skor, eller att man gått in dem så man inte vill kapa av fötterna av svåra smärtor redan efter vigseln:)
    De ska ju hålla hela kvällen, eller så kanske du kan ha ett par finare/oskönare under dagen och skönare/mindre fina under kvällen?

• Nalle Puh 40

Hade oxå lite panik för jag får skoskav av princip ALLA skor men hittade ett par fina bröllopsskor på Erikshjälpen , super sköna, som nya men ändå lite ingångna. Finns bild i mitt galleri

• lottis77

Jag tycker skorna syns mer än vad man tror. Av dem du har valt, välj de du tycker är absolut skönast. Så mycket skiljer sig väl skorna inte från varandra? Är det bara på små detaljer tror jag inte att du kommer att tänka på det under bröllopsdagen... Lycka till!

• kaif

Det är två helt olika stilar på skorna. Ska försöka länka:

De som är sköna men inte så jättesnygga
    www.skopunkten.com/Damskor/Modeller/Ballerina

De som är snyggare men inte lika sköna

dinsko.se/Dam/Farger/Vit.aspx

Till saken hör oxå att jag både har stora fötter och måste ha inlägg så utbudet blir alltid begränsat för mig och jag har alltid svårt att hitta skor, speciellt finskor. Sen vill jag ha så låg klack som möjligt för min m2b är inte så mycket längre än mig

• kaif

Man kanske skulle spara båda och ha de finare under fotograferingen och kanske vigseln. Kanske kan man sälja dem sen.

• lottis77

Det finns skinnskor som ser ut som alt 2 för ca 500 kr. Jag hade köpt ett par skor för 299 kr för jag ville inte lägga så mkt pengar på skorna. När jag provade dem hemma var de så sjukt osköna... Bestämde mig då för att om vi har lagt ner så här mkt pengar på vårat bröllop har jag ingen lust att knappt kunna gå eller ha grymt ont i fötterna bara för att spara in 200 kr. Därför la jag till 200 kr och köpte en skinnsko istället. (En Nixa så de är tänkta att ha på bröllop, lagom lite bredare klack osv). Supersnygg och jätteskön. Kan rekommenderas!

• fragolina

Jag tänker köpa ett par fina vita ballerinaskor för jag klarar inte av att gå i klackar en hel dag. Jag tänker på när man är i kyrkan, då står man ju hela tiden, och det skulle ta kål på mig!

En kompis till mig som gifte sig hade fina skor under vigseln och fotograferingen, men bytte till ballerina till kvällen. Det är ju också ett alternativ, men jag tänker dessutom att det känns lite onödigt att köpa ett par finfina skor för flera hundra som jag kanske bara kommer att använda en gång. Det är ju inte många gånger man har tillfälle att använda ett par vita brudskor. Vore de svarta är det ju en helt annan sak, men vem vill ha svarta skor när man gifter sig?

Så: jag tar ballerina så fötterna slipper pina!

• J D

fragolina skrev 2009-04-24 10:17:11 följande:
    Jag tänker köpa ett par fina vita ballerinaskor för jag klarar inte av att gå i klackar en hel dag. Jag tänker på när man är i kyrkan, då står man ju hela tiden, och det skulle ta kål på mig!En kompis till mig som gifte sig hade fina skor under vigseln och fotograferingen, men bytte till ballerina till kvällen. Det är ju också ett alternativ, men jag tänker dessutom att det känns lite onödigt att köpa ett par finfina skor för flera hundra som jag kanske bara kommer att använda en gång. Det är ju inte många gånger man har tillfälle att använda ett par vita brudskor. Vore de svarta är det ju en helt annan sak, men vem vill ha svarta skor när man gifter sig?Så: jag tar ballerina så fötterna slipper pina!

Jag vill ha svarta skor när jag gifter mig! Tror det kommer att bli grymt snyggt. Svarta eller rosa- absolut inte vita .

• fragolina

Då har du tur som har lättare att återanvända dem efter bröllopet

• kaif
    lottis77 skrev 2009-04-24 10:10:26 följande:
    Det finns skinnskor som ser ut som alt 2 för ca 500 kr. Jag hade köpt
    ett par skor för 299 kr för jag ville inte lägga så mkt pengar på
    skorna. När jag provade dem hemma var de så sjukt osköna... Bestämde
    mig då för att om vi har lagt ner så här mkt pengar på vårat bröllop
    har jag ingen lust att knappt kunna gå eller ha grymt ont i fötterna
    bara för att spara in 200 kr. Därför la jag till 200 kr och köpte en
    skinnsko istället. (En Nixa så de är tänkta att ha på bröllop, lagom
    lite bredare klack osv). Supersnygg och jätteskön. Kan rekommenderas!
    Var hittade du de skorna?
  • kaif

alternativ 1 kommer jag kunna ha även efter bröllopet

• J D

fragolina skrev 2009-04-24 10:33:34 följande:
    Då har du tur som har lättare att återanvända dem efter bröllopet

Haha, jo, men de har hård konkurrens av mina 60 andra par skor . Tycker att ballerina är en bra idé för övrigt-har sjukt mkt högklackade skor som bara står och samlar damm...

• lottis77

Jag har också ett par ballerina redo för kvällen. Hittade ett par vita på rean i somras. Har inte använt dem nåt så de får följa med. Jag köpte mina bröllopsskor på brandos.se. De funkar att ha som finskor när man är gäst på bröllop också. Annars kan man ju alltid prova att sälja dem sen.

Svar på tråden skopanik