• akajohan

Tips på förlovningsring

Hej,

Jo det är så att jag och min flcikvän hade tänkt förlova oss, Och min syster har så att för var 3e år som hon vart förlovad så sätter dom in en ny diamant. Och vi skulle vilja ha nått liknande.. Men vi vill ju inte ha deras idée för då känns det ju som vi snor deras. Så lite bra tips? vi skulle liksom vilja ha lite udda och speciella ringar.

Och till det sista, Vi båda är 18 år och pluggar, Vilket betyder att vi inte dar några pengar. Så ringarna får max kosta 3 000 kr/st.

Tack för hjälp.

• Svar på tråden Tips på förlovningsring
  • Mörk Ängel

Vill ni ha stenar i så är ju deras idé bra, men ni kan ju sätta in alla stenar när ni har råd. Eller så finns det ju ringar med stenar som inte är diamanter som inte kostar lika mycket.

Gå in på www.nordstansguld.se Kolla om de har några ringar ni gillar, de är oftast billigast!

• Lissdaniels

Surfa runt lite på internet och titta i guldbutikerns webbshoppar där finns det mycket insperation. 

Udda och speciella ringar finns det gott om men frågan är väl om ni vill ha rött eller vitt guld? Ska det finnas stenar i hennes ring redan från början eller ska det kompletteras eftersom?

Lycka till!

6 juni - när 2 blir 1
  • jojoånick09

köpte våra på albrektsguld bra service och till överkomliga priser!

• ÖBRUD

Man kan låta en sten "växa". Först sätter man in en liten sten sedan går man och byter ut den varje gång man känner att man har råd.

• akajohan

Vad det ska vara för stenar och om det ska vara vitt eller röttguld är inte så viktigt just nu.. Utan det som är viktigaste just nu är själva idéen så jag sedan kan ta upp den med sambon få se vad hon tycker :)

Gillade det där med att stenen växer..

Så min idée just nu är:

Att ringarna från grund och botten är identiskt lika. (Antinden vitt eller rött guld). Sedan har man varandras namn ingraverade på insidan utav ringen, Och på hennes ring så har man en liten sten som växer för varje år upp till 5 år vid det 6e året så sätter man in en ny sten som växer för varje år upp till det 10e osv.. Och på min så är det från början ingen sten och för var 5 år så sätter man in en ny sten.

Men angående mått på stenarna (Hur stora dom ska va) Har jag ingen aning om, Har ni några tips om det eller är det bättre om jag besöker en butik?

• Birana

Besök en butik! Jag har en solitär ring som vi designat själva och valt stenen och kvaliten på stenen. Det tog tid! Det får ju inte vara för stort.... Allt beror på hennes fingrar smak och stil.

Svar på tråden Tips på förlovningsring