• Steven och Johanna

prärieklockor

Ni som kan blommor... Finns prärieklockor att få tag på i början av september eller blir de dyra då? Vilka färger finns de i?

• Svar på tråden prärieklockor
  • FiaLottaoälsklingen

de går att få tag i året om men som alltid med blommor så varierar priset. det brukar inte skilja sig så jättemycket men hör med en florist. De finns i många olika färger, den dubbla creme är min favvo!

• FiaLottaoälsklingen

glömde skriva att de finns i blålila, blålila och vit, vit, creme och rosa

• Steven och Johanna

Tack! Var ute efter vita eller rosa så det blir ju perfekt :)

• passionsblomman

Helt riktigt allt ovan. De har jättefin säsong i september, så det behöver du inte oroa dig för.
    Finns många olika variationer på färger och utseende, allt från dubbla blommor till tvåfärgade.

Vita är ju så vackra så man svimmar...

• Steven och Johanna

Jaa, vad glad jag blir! Får bli de istället för anemoner då :)

• Ellie Lo

Här är en till som fastnat för prärieklockan...

Hur mycket kostar en vit eller cremefärgad prärieklocka per styck och hur många behöver jag om jag vill ha en enkel bukett med bara prärieklockor och lite grönt? Eller har ni nåt tips på vad som är fint att matcha med, fast som ändå blir en väldigt enkel bukett?

Om ni ser klänningen jag har i galleriet så förstår ni kanske att jag inte kan ha nån stor bukett... Frågan är om man kan ha en bukett alls till den klänningen?

• passionsblomman

Nej, ärligt talat förstår jag verkligen inte alls varför du inte tycker du kan ha en stor bukett till den eller att den behöver vara enkel?

Klänningen ser ju jättefin och ganska maffig ut tycker jag?
    Däremot tycker jag absolut att det passar med en mjuk och romantisk bukett till den klänningen. Prärieklockor vore ju underbara till!

Här i stockholmsområdet varierr de i pris mellan 25-35 kr/st ungefär beroende på kvalité och dagspris.

Ellie Lo skrev 2009-04-20 11:18:26 följande:

Här är en till som fastnat för prärieklockan... Hur mycket kostar en vit eller cremefärgad prärieklocka per styck och hur många behöver jag om jag vill ha en enkel bukett med bara prärieklockor och lite grönt? Eller har ni nåt tips på vad som är fint att matcha med, fast som ändå blir en väldigt enkel bukett?Om ni ser klänningen jag har i galleriet så förstår ni kanske att jag inte kan ha nån stor bukett... Frågan är om man kan ha en bukett alls till den klänningen?
  • Steven och Johanna

Vad kul att fler har fastnat för prärieklockan! Vilken vacker klänning Ellie Lo! Du MÅSTE ju nästan ha en bukett till den klänningen :)

Svar på tråden prärieklockor