• Avalon­75
    Äldre 16 Apr 09:56
    10174 visningar
    24 svar
    24
    10174

    Bukett med brudslöja?

    Vilka blommor kan man kombinera med brudslöja i en bukett så att det blir lite skört och fint så där?
    Jag klurar mycket på min blivande brudbukett och har nu fastnat på en tanke med brudslöja...
    Någon som kanske har en fin inspirationsbild?

  • Svar på tråden Bukett med brudslöja?
  • Avalon­75
    Äldre 20 Apr 10:08
    #11
    passionsblomman skrev 2009-04-20 09:48:57 följande:
    Nej, inspirationsbilder aktar jag mig nog för, eftersom jag är florist och jag vill inte att någon ska kunna hävda att jag svarar på frågor i eget intresse. Alltså är det bäst att inte visa bilder, då det ju vore möjligt att det skulle vara mina egna arbeten.Freesia och prärieklockor med slöja i och något grönt, vore nog väldigt fint! Du kan ha ytterligar någon sort också i en sådan ängsbukett. Scabiosa är en sort som vore vacker,eller någon typ av Cosmos. Jag har en länk i min presentation där du kan söka på de olika namnen för att iallafall se bilder på sorter.
    Men jag vet ju inte var du bor eller vem du är så jag kan ju inte beställa från dig ändå!
    Nej då, jag förstår precis hur du menar med "egen-intresset". Din länk är tipptopp i alla fall! Coolt att man kan välja efter färg! *lägger länken i Favoriter*
  • Äldre 20 Apr 11:05
    #12

    Ja det är några länkar som dykt upp här under tiden på bt faktiskt och jag har med glädje spara dem, för det är ruskigt svårt att förklara blommors utseende med bara ord!


    Avalon75 skrev 2009-04-20 10:08:13 följande:
    Men jag vet ju inte var du bor eller vem du är så jag kan ju inte beställa från dig ändå! Nej då, jag förstår precis hur du menar med "egen-intresset". Din länk är tipptopp i alla fall! Coolt att man kan välja efter färg! *lägger länken i Favoriter*
  • TEB08
    Äldre 20 Apr 14:34
    #13

    Hittade en vacker bukett med brudsloja och orkideer nar jag letade inspiration for min. Se www.sunds.nu/sv/wedding/bouquet/round Det ar nummer 32.

  • galaxe­n
    Äldre 26 Apr 18:01
    #14

    Hur stora blir era brudbuketter i omkrets? Vilken är den vanligaste storleken. Är 20cm för litet? Känner mej lite osäker på storleken. Jag kommer att ha en helt rund bukett.

  • Äldre 26 Apr 20:33
    #15

    Det ska anpassas till hur "stor" du själv blir i klänning, klackar och allt. En liten nätt brud på 155 cm ska inte ha en lika stor bukett som en som är 177 lång. En fyllig kvinna bör ha en större bukett en än väldigt späd osv. Det är en dela v floristens jobb att se på den saken.


    galaxen skrev 2009-04-26 18:01:53 följande:
    Hur stora blir era brudbuketter i omkrets? Vilken är den vanligaste storleken. Är 20cm för litet? Känner mej lite osäker på storleken. Jag kommer att ha en helt rund bukett.
  • galaxe­n
    Äldre 27 Apr 19:16
    #16

    Nu är jag inte så lång men ganska "fyllig". *ler* Men jag vill ändå inte ha en stor bukett eftersom jag inte kommer att vara brudklädd. Floristen sa att dom brukar vara 20-27 cm i omkrets. Jag hoppas att det blir bra. Den blir nog mer 20 cm än 27 cm i alla fall.

  • Äldre 27 Apr 19:27
    #17

    Ja det låter bra! Klädseln spelar stor roll för helheten givetvis.


    galaxen skrev 2009-04-27 19:16:15 följande:
    Nu är jag inte så lång men ganska "fyllig". *ler* Men jag vill ändå inte ha en stor bukett eftersom jag inte kommer att vara brudklädd. Floristen sa att dom brukar vara 20-27 cm i omkrets. Jag hoppas att det blir bra. Den blir nog mer 20 cm än 27 cm i alla fall.
  • linvin­ter
    Äldre 14 Jun 12:19
    #18

    Länken funkar inte..


    FiaLottaoälsklingen skrev 2009-04-19 11:25:43 följande:
    jag tycker själv att rosor, freesia, prärieklocka och gerbera passar till brudslöja (dock kanske inte alla tillsammans:)de flesta blommro passar till brudslöja eftersom den ofta används mellan huvudblommorna i buketten.här är en sida med lite inspiration, en del med brudslöja i men inte i alla!www.nyablomsterboden.se/products.htm
  • pyssel­bruden
    Äldre 14 Jun 13:56
    #19
    Avalon75 skrev 2009-04-20 09:41:57 följande:
    Det där med bara brudslöja i boll låter fint, Passionsblomma; du har inga inspirationsbilder på lager?
    Jag har planterat brudslöja som jag hoppas ska bli lagom stora till bröllopet och när jag surfade efter inspiration hittade jag den här bilden:

    brollopspyssel.blogspot.com/2009/06/bukett-med-en-sorts-blommor.html
  • linvin­ter
    Äldre 27 Jun 23:12
    #20

    Inga fler länkar?

  • Anna59­0
    Äldre 16 May 14:37
    #21

    Hej! Vet inte om detta är aktuellt för ngn men jag bestämde mig för brudslöjan och har hittat en plats vid Malmö där den är billigare är någon annanstans. 200kr per 10 kvistar. Flowerservice i Oxie (det är ingen reklam, mitt företag och de delar samma warehouse.)


    Avalon75 skrev 2009-04-16 09:56:46 följande:
    Vilka blommor kan man kombinera med brudslöja i en bukett så att det blir lite skört och fint så där?
    Jag klurar mycket på min blivande brudbukett och har nu fastnat på en tanke med brudslöja...
    Någon som kanske har en fin inspirationsbild?
  • Äldre 16 May 17:34
    #22
    galaxen skrev 2009-04-26 18:01:53 följande:
    Hur stora blir era brudbuketter i omkrets? Vilken är den vanligaste storleken. Är 20cm för litet? Känner mej lite osäker på storleken. Jag kommer att ha en helt rund bukett.
    Hej :) Tror absolut inte att det kommer kännas för litet, 20-22 cm är den mest vanliga storleken så det kommer nog kännas alldeles lagom :) Om du är väldigt osäker så prata med din florist så kanske hon kan sätta ihop ett exempel så att du får se så att storleken känns bra. Jag jobbar själv som florist och de händer ganska ofta att vi sätter ihop provbuketter så att bruden får se så att storleken och allt annat känns bra :)
  • Äldre 16 May 17:41
    #23
    Sara1991 skrev 2013-05-16 17:34:32 följande:
    Hej :) Tror absolut inte att det kommer kännas för litet, 20-22 cm är den mest vanliga storleken så det kommer nog kännas alldeles lagom :) Om du är väldigt osäker så prata med din florist så kanske hon kan sätta ihop ett exempel så att du får se så att storleken känns bra. Jag jobbar själv som florist och de händer ganska ofta att vi sätter ihop provbuketter så att bruden får se så att storleken och allt annat känns bra :)
    Förhoppningsvis har hon redan beställt sin bukett eftersom hon skrev sitt inlägg för 4 år sen lite drygt Flört
  • Äldre 16 May 17:50
    #24
    Chicita skrev 2013-05-16 17:41:41 följande:
    Förhoppningsvis har hon redan beställt sin bukett eftersom hon skrev sitt inlägg för 4 år sen lite drygt Flört
    Hahahahhahah , såg inte de :P de har hon förhoppningsvis gjort :P Eftersom den var uppterad idag så trodde jag hon skrivit de nyligen :) men förhoppningsvis så gjorde mitt inlägg någon nytta för någon annan kanske :P
Svar på tråden Bukett med brudslöja?