• lundgren

text borgerlig vigsel

som rubriken lyder...

vi ska ha borgerlig vigsel och jag har pratat med vår vigselförrättare men hon sa det så snabbt att jag inte kommer ihåg det. Vi har valt den "långa" varianten men jag skulle vilja lägga till lite själv så nu undrar jag vart jag hittar texten?

• Svar på tråden text borgerlig vigsel
  • Villemoa

Skickat!

Jomika skrev 2009-04-22 23:33:05 följande:
    Villemoa, skulle du vilja inboxa mig också ert upplägg?
  • puchi

Villemoa,kan jag oxå få texten?

• Villemoa

Skickat!

puchi skrev 2009-04-23 00:25:36 följande:
    Villemoa,kan jag oxå få texten?
  • bröllopsblomma

Villemoa skulle du vilja skicka texten till mig oxå?

• morris bröllop

Hej!Jag letar också upppslag och tips så gärna till mig också...

:)

• stugan09

vill oxå ha... om jag får

• makkapakka

En till som behöver lite inspiration, om du orkar...

• Solros 2009

Vill du inboxa mig också - tack tack!

• Villemoa

Skickat till alla ovanstående!

Om 2 dagar smäller det för vår del Tjohooo!!!

• makkapakka

Önskar också att jag hade så kort tid kvar, för då var allt klart och man kunde luta sig tillbaka och slappna av... Lycka till Villemoa och tack för hjälpen!

• Villemoa

Det går så fort! När är det dags för er?

makkapakka skrev 2009-04-24 10:40:10 följande:
    Önskar också att jag hade så kort tid kvar, för då var allt klart och man kunde luta sig tillbaka och slappna av... Lycka till Villemoa och tack för hjälpen!
  • makkapakka

30:e maj smäller det, hoppas vi får lika fint väder som er!!

• Noomi

Den här texten hade vi när vi gifte oss.
    Den är ett hopkok mellan klassiska texter, egna ord och vigselceremonier jag sett exempel på här på BT.

Välkomna hit till Grötviks klippor där vi idag samlats för att bevittna vigseln mellan Karin och Otto.
    Människan har i alla tider och kulturer högtidlighållit det tillfälle då två människor ger varandra löften om att leva tillsammans i kärlek och trohet. Det är alltid ett stort steg att ta i livet. Man lovar att tillsammans med någon annan dela all sin kärlek, glädje och sorg.

Karin och Otto har under sina år tillsammans varit med om saker som vanligtvis slår många par i spillror, men de har i stället flätats samman av sina erfarenheter och lärt sig att kärleken inte alltid är någon dans på rosor.
    Ett förhållande är mer än bara ömhet och dagar av solsken och kärlek är även att anpassa sig till den andre och inte ta någon för given.
    Men kärlek kan också vara det underbaraste som finns och det är väl värt att kämpa för.

Måhända är han den ende i världen som tycker sig veta att hon är den underbaraste kvinnan på jorden.
    Måhända är hon den ende som uppskattar hur fantastisk han är i varje liten sak han gör och i varje liten tanke.
    De tycker sig höra en underton av godhet i allt vad den andre säger och tror att de flesta kanske missar det.
    Och de förstår inte hur man kan passera den andre utan att förstå att man just passerat den finaste människan i världen.
    Han har förstått, hon har förstått - därför är vi här idag.

Det har blivit dags för lite musik som framförs av brudgummen och hans vän Anders.

-Sång-

(Vänd mot prudparet)

Ni har bestämt er för att leva tillsammans, att leva tillsammans i förtroende och kärlek och att ta gemensamt ansvar för varandra. Att leva tillsammans är att utveckla varandra och att växa som människor, att hjälpa varandra i svåra tider och att lätta varandras bördor. Det är också att trösta varandra, ge varandra trygghet och att ge varandra glädje och njutning. Allt detta är lätt för er att göra tack vare den stora kärlek som finns mellan er.
    Kärleken är stark, den övervinner allt. Den sprider glädje och lust, den är mystisk och komplicerad, underbar och varm. Den är det vackraste vi vet. Den är lugnet själv, ändå får den oss att springa snabbare än vinden. Den är vild som ett vattenfall, ändå håller den oss samman.

Ni har förklarat att ni vill ingå äktenskap med varandra
    Tar du Otto denna Karin till din hustru? /Ja
    Tar du Karin denna Otto till din man? /Ja
    Jag förklarar er nu för äkta makar.

Det är nu tid för er att utbyta ringar med varandra.
    Karin, repetera efter mig.

Jag ger dig den här ringen som ett bevis för min kärlek till dig/
    För jag vill och kommer att älska dig/
    Som jag gör i dag i alla våra dagar/

Otto, repetera efter mig.

Jag ger dig den här ringen som en symbol för min kärlek till dig/
    För jag vill och kommer att älska dig/
    Som jag gör i dag i alla våra dagar/

Och för alla våra internationella gäster; You may now kiss the bride.

Applåder och riskastning

Svar på tråden text borgerlig vigsel