• minimi­a
    Äldre 15 Apr 10:51
    3301 visningar
    19 svar
    19
    3301

    Vikt

    Från 55 kg till 52, vet inte på hur många dagar, men gått ner har jag. Någon mer som gått ner?

  • Svar på tråden Vikt
  • Hammer­man
    Äldre 15 Apr 20:14
    #1

    Nej.

    Vill du ha några kilo av mig?

  • emerss­on
    Äldre 15 Apr 20:34
    #2

    jag har gått ner totalt 10 kg sen november :):)och just nu går jag ner några hg varje dag:D

  • Nezza
    Äldre 16 Apr 11:31
    #3

    Jag gick ner 2 kilo på 10 minuter, men jag trooooooor att min våg visade fel första gången

  • gyllen­fru
    Äldre 16 Apr 11:42
    #4

    Har gått ner 15 kilo sen augusti :) känns härligt.. men har fem envisa kilon kvar..

  • skål
    Äldre 16 Apr 12:11
    #5

    jag kämpar med att gå från 53-54 till 51-52 men fy såna envisa kilon. Hur lång är du? jag är 167.


    minimia skrev 2009-04-15 10:51:00 följande:
    Från 55 kg till 52, vet inte på hur många dagar, men gått ner har jag. Någon mer som gått ner?
  • MulleN­uh
    Äldre 16 Apr 12:14
    #6

    hahaha.. Var du dålig i magen??


    Nezza skrev 2009-04-16 11:31:52 följande:
    Jag gick ner 2 kilo på 10 minuter, men jag trooooooor att min våg visade fel första gången
  • Hammer­man
    Äldre 16 Apr 14:55
    #7

    Nezza skrev 2009-04-16 11:31:52 följande:


    Jag gick ner 2 kilo på 10 minuter, men jag trooooooor att min våg visade fel första gången
    Du råkade inte amputera en kroppsdel eller två utan att märka det?
  • minimi­a
    Äldre 16 Apr 15:47
    #8
    skål skrev 2009-04-16 12:11:47 följande:
    jag kämpar med att gå från 53-54 till 51-52 men fy såna envisa kilon. Hur lång är du? jag är 167.
    Haha, usch ja. Jag är också 167 :) Ska försöka gå ner lite till. Vet inte hur mycket bara!
  • monkay
    Äldre 16 Apr 15:52
    #9

    Hahahahaha....det där är min humor det...


    MulleNuh skrev 2009-04-16 12:14:54 följande:
    hahaha.. Var du dålig i magen??
  • MulleN­uh
    Äldre 16 Apr 19:07
    #10

    Jasså?! haha en liten kiss o bajshumorare!!


    monkay skrev 2009-04-16 15:52:05 följande:
    Hahahahaha....det där är min humor det...
  • septem­ber200­9bröll­op
    Äldre 16 Apr 19:23
    #11

    oj tänk om problemet va att man bara vägde 53 kg och ändå ville gå ner...

    om man är 167 och väger 53 kg är ens BMI 19 vilket är gräsen för underviktig.. ok nu är de viktiga vad man själv känner och hur bekväm man själv känner sig i sin vikt men blir ju samtidigt ledsen när man själv väger en del mer...

  • SaraPa­yam
    Äldre 16 Apr 19:29
    #12
    september2009bröllop skrev 2009-04-16 19:23:58 följande:
    oj tänk om problemet va att man bara vägde 53 kg och ändå ville gå ner... om man är 167 och väger 53 kg är ens BMI 19 vilket är gräsen för underviktig.. ok nu är de viktiga vad man själv känner och hur bekväm man själv känner sig i sin vikt men blir ju samtidigt ledsen när man själv väger en del mer...
    Bra sagt!!!!!
  • minimi­a
    Äldre 16 Apr 20:25
    #13
    september2009bröllop skrev 2009-04-16 19:23:58 följande:
    oj tänk om problemet va att man bara vägde 53 kg och ändå ville gå ner... om man är 167 och väger 53 kg är ens BMI 19 vilket är gräsen för underviktig.. ok nu är de viktiga vad man själv känner och hur bekväm man själv känner sig i sin vikt men blir ju samtidigt ledsen när man själv väger en del mer...
    Jag tycker själv att 53 kg är mycket för mig och därför ett problem för mig. Har problem med mat och vill ständigt gå ner i vikt, hade jag bott utan min pojkvän hade jag vägt mycket mindre. Bra på ett sätt men på ett annat inte. Han känner mig så pass bra så jag kan inte lura honom längre. Låter elakt, men sant. Ja, nu gick jag lite över ämnet här...
  • MulleN­uh
    Äldre 16 Apr 20:27
    #14

    VARFÖR bli ledsen över detta??
    Hennes viktönskan har ju inget med din vikt att göra...

    Man känner sin kropp och vet vad man trivs och inte trivs i. Och bara för att man själv känner sig "tjock" i en låg vikt så betyder inte det att man tycker andra som väger lite mer är tjocka! Absolut inte..


    september2009bröllop skrev 2009-04-16 19:23:58 följande:
    oj tänk om problemet va att man bara vägde 53 kg och ändå ville gå ner... om man är 167 och väger 53 kg är ens BMI 19 vilket är gräsen för underviktig.. ok nu är de viktiga vad man själv känner och hur bekväm man själv känner sig i sin vikt men blir ju samtidigt ledsen när man själv väger en del mer...
  • MulleN­uh
    Äldre 16 Apr 20:29
    #15

    Ok men detta visar ju att du har andra problem.. Du måste söka hjälp..
    Menar inte att låta hård eller otrevlig...


    minimia skrev 2009-04-16 20:25:23 följande:
    Jag tycker själv att 53 kg är mycket för mig och därför ett problem för mig. Har problem med mat och vill ständigt gå ner i vikt, hade jag bott utan min pojkvän hade jag vägt mycket mindre. Bra på ett sätt men på ett annat inte. Han känner mig så pass bra så jag kan inte lura honom längre. Låter elakt, men sant. Ja, nu gick jag lite över ämnet här...
  • Bambi7­6
    Äldre 16 Apr 20:46
    #16

    Hej!
    Nu blir jag väldigt orolig för dig!
    Jag vill inte verka elak eller hård mot dig men du måste söka hjälp! Jag vet att det är svårt att ta till sig vad andra säger men tänk på att din pojkvän vill ha en flickvän som mår bra!
    Jag har lidit av anorexia/ätstörningar sen jag var 10 år (mår mycket bättre idag men kämpar fortfarande)Har lyckats gå upp till nästan normal vikt nu.. När jag träffade min sambo vägde jag ca 38kg och jag är 157 cm, och det var när jag träffade honom som jag slutade kräkas upp maten för jag kunde inte ljuga för honom som jag gjort med andra.


    minimia skrev 2009-04-16 20:25:23 följande:
    Jag tycker själv att 53 kg är mycket för mig och därför ett problem för mig. Har problem med mat och vill ständigt gå ner i vikt, hade jag bott utan min pojkvän hade jag vägt mycket mindre. Bra på ett sätt men på ett annat inte. Han känner mig så pass bra så jag kan inte lura honom längre. Låter elakt, men sant. Ja, nu gick jag lite över ämnet här...
  • minimi­a
    Äldre 16 Apr 20:50
    #17
    Bambi76 skrev 2009-04-16 20:46:50 följande:
    Hej!Nu blir jag väldigt orolig för dig!Jag vill inte verka elak eller hård mot dig men du måste söka hjälp! Jag vet att det är svårt att ta till sig vad andra säger men tänk på att din pojkvän vill ha en flickvän som mår bra!Jag har lidit av anorexia/ätstörningar sen jag var 10 år (mår mycket bättre idag men kämpar fortfarande)Har lyckats gå upp till nästan normal vikt nu.. När jag träffade min sambo vägde jag ca 38kg och jag är 157 cm, och det var när jag träffade honom som jag slutade kräkas upp maten för jag kunde inte ljuga för honom som jag gjort med andra.
    Jag behöver ingen hjälp än eftersom jag inte är underviktig. Det enda jag behöver hjälp med är nog självförtroendet. Känner igen mig i det att du inte vill ljuga, jag är precis likadan. Glad att du kämpar och är på god väg, kul att höra! Men sen har jag försökt få tag på psykologer men det är ju ett evigt ringande och väntetider innan man får komma fram. Har tid hos kuratorn... men gillar inte kuratorer. Då kan jag likabra prata med någon annan. Men jag måste ju börja någonstans. Fast nu går jag ju dit på grund av ångest och problem med skolan.
  • Bambi7­6
    Äldre 16 Apr 20:57
    #18

    Tack så jätte mycket!
    Ja, det är helt galet hur svårt det ska vara att få tag i psykloger och man har inte hur mycket ork som helst att ringa m.m
    Ja, det är som du säger att även om du inte tycker om kuratorer så måste du börja någonstans.
    Har du någon nära vän som du kan prata med eller din kille?
    Förlåt om jag lägger mig i men jag blir som sagt var orligt för dig!
    Vill du snacka mer utanför tråden så är det bara att pm:a mig så kan du få min mailadress..


    minimia skrev 2009-04-16 20:50:17 följande:
    Jag behöver ingen hjälp än eftersom jag inte är underviktig. Det enda jag behöver hjälp med är nog självförtroendet. Känner igen mig i det att du inte vill ljuga, jag är precis likadan. Glad att du kämpar och är på god väg, kul att höra! Men sen har jag försökt få tag på psykologer men det är ju ett evigt ringande och väntetider innan man får komma fram. Har tid hos kuratorn... men gillar inte kuratorer. Då kan jag likabra prata med någon annan. Men jag måste ju börja någonstans. Fast nu går jag ju dit på grund av ångest och problem med skolan.
  • minimi­a
    Äldre 16 Apr 21:28
    #19
    Bambi76 skrev 2009-04-16 20:57:02 följande:
    Tack så jätte mycket!Ja, det är helt galet hur svårt det ska vara att få tag i psykloger och man har inte hur mycket ork som helst att ringa m.mJa, det är som du säger att även om du inte tycker om kuratorer så måste du börja någonstans.Har du någon nära vän som du kan prata med eller din kille?Förlåt om jag lägger mig i men jag blir som sagt var orligt för dig!Vill du snacka mer utanför tråden så är det bara att pm:a mig så kan du få min mailadress..
    Jag blir bara glad av att någon tar sig tid att bry sig så du gör helt rätt :) Du kan adda min msn som är m_mia@live.se så kan vi prata där!
Svar på tråden Vikt