• Linn74

Kasta blomblad istället för ris!??

Hade möte med fotografen igår, och han tipsade om att det blir väldigt vackra bilder om man kastar blomblad på brudparet istället för ris.

Nu undrar jag lite saker:
    Ska det vara torkade eller färska blomblad?
    Var får man tag i det? (Hittade på Calligraphens webshop men de har bara i tyg)

• Svar på tråden Kasta blomblad istället för ris!??
  • Svanboet

Ursäkta TS...

Om jag har förstått rätt så är alternativen än så länge:
    Ris - helst inte
    Rosblad - risk för fläckar, snyggt på bild
    Bubblor - snyggt på bild men risk för fläckar?

• Noxire

Vi skall ha torkade rosenblad och har börjat att spara men har även pratat med vår florist att även hon skall spara.

Kollade med vaktmästaren i kyrkan och han sa det var okej. Tydligen är det inte så vanligt i den kyrkan att ha rosenblad.

Kram till alla

• Linn74

Vi gifter oss inte i kyrkan så det blir inget problem

27juni2009 skrev 2009-04-15 10:38:15 följande:
    Ett tips är att fråga kyrkan först, det är inte alla kyrkor som tillåter blomblad då det smutsar ner ganska mycket. Sen skulla jag passa mig lite för det m tanke på att de kan färga klänningen om det fsatnar eller nån kramar dig o ett blom blad är i vägen eller vad man kan söga, Mne visst är det vackert
  • Steven och Johanna

Blir det fläckar av bubblor?! Måste kanske tänka om då...

• MulleNuh

Det ska inte bli fläckar av dom..

Steven och Johanna skrev 2009-04-15 11:53:15 följande:

Blir det fläckar av bubblor?! Måste kanske tänka om då...
  • EhjärtarE

Torkade blad är inte så bra att kasta eftersom de är så lätta, de flyger lätt iväg och kommer inte så långt. Färska är mer tyngd i.

• Hawaiiii

Ni som använt eller beställt färska rosenblad, hur mycket betalar ni? Och hur mycket behöver man?

Vi ska ha vita och ljusrosa rosenblad både till "kastning" och att strö ut på gräsmattan.

• Hemlig2009

Jag har beställt och tydligen så vet floristen hur mycket som behövs. Däremot vet jag inget pris än...

• målerskan

Kan man inte ha nån slags konfetti? Typ i papper? Inge fläckar och flyger fint i luften? Inte vet jag...

• allehanda

Inga rosblad inne i mina kyrkor, torkade eller färska!Tack!

• Svanboet

Nej, på trappen utanför...

Man får stänga till dörrarna så att de inte flyger in och sen ber man en snäll gäst hjälpa till och sopa ren trappan innan man åker därifrån. Blir inte det bra?

• anja1661

bubblor gör fläckar OM man tar vanliga såpbubblor som barn leker med. tar man istället bröllopsbubblor så ska det inte bli fläckar.

vi ska dock ha ris...vi vill ha det traditionella! ris i bh:n låter ju bara som en rolig grej att minnas!

• allehanda
    Svanboet skrev 2009-04-15 18:20:08 följande:
    Nej, på trappen utanför...Man får stänga till dörrarna så att de inte flyger in och sen ber man en snäll gäst hjälpa till och sopa ren trappan innan man åker därifrån. Blir inte det bra?
    Jo tack!!
  • chenda86

Haha precis! Ris i BH'n måste man ju bara ha!

Syrran gifte sig på årets varmaste dag (fruktansvärt varmt!!!) och när dom kom till hotellrummet efter bröllop och allt, å skulle till att göra det som man gör på bröllopsnatten, å han skulle ta av en henne klänningen etc, så hade hon KOKT ris mellan brösten! HAHA riset hade svällt av svett å kokats! HAHA... Vilken grej för brudgummen... riktigt HOT

anja1661 skrev 2009-04-15 18:22:31 följande:
    bubblor gör fläckar OM man tar vanliga såpbubblor som barn leker med. tar man istället bröllopsbubblor så ska det inte bli fläckar.vi ska dock ha ris...vi vill ha det traditionella! ris i bh:n låter ju bara som en rolig grej att minnas!
  • Linn74

Hahahaha

chenda86 skrev 2009-04-15 19:29:17 följande:
    Haha precis! Ris i BH'n måste man ju bara ha!Syrran gifte sig på årets varmaste dag (fruktansvärt varmt!!!) och när dom kom till hotellrummet efter bröllop och allt, å skulle till att göra det som man gör på bröllopsnatten, å han skulle ta av en henne klänningen etc, så hade hon KOKT ris mellan brösten! HAHA riset hade svällt av svett å kokats! HAHA... Vilken grej för brudgummen... riktigt HOT
  • Glimta

Men står det inte på bubbel-flaskorna att de inte ger "BESTÅENDE" fläckar?? Då tolkar jag det som att det kan bli fläckar men att det går bort i kemtvätten..

• MulleNuh

hahahaha men gud!! Det var faktiskt riktigt kul!

chenda86 skrev 2009-04-15 19:29:17 följande:
    Haha precis! Ris i BH'n måste man ju bara ha!Syrran gifte sig på årets varmaste dag (fruktansvärt varmt!!!) och när dom kom till hotellrummet efter bröllop och allt, å skulle till att göra det som man gör på bröllopsnatten, å han skulle ta av en henne klänningen etc, så hade hon KOKT ris mellan brösten! HAHA riset hade svällt av svett å kokats! HAHA... Vilken grej för brudgummen... riktigt HOT
  • grisbjörnen

Jag var på ett bröllop i somras och då hade de sockerhjärtan istället för ris eller blomblad. Det är snällare mot fåglarna och ger inga fläckar direkt. Enda problemet är om det är riktigt varmt så smälter dom lätt. Vi blev alldeles kletiga och skulle behövt tvätta oss. Men jag tror inte att de färgar av sig eller så. Det blev jätte fint iaf på bilderna. Det är ett tips om man vill ha något annat än ris. Minns dock inte var man kan köpa sånt, jag tror att de kan finnas att få tag på panduro

Svar på tråden Kasta blomblad istället för ris!??