• johanna anders

Fler som inte ska ha någon tärna?

Ska alla ha tärna/tärnor?
    Min M2B ska ha sin bror som best man men jag känner inte för att välja någon tärna. Vill inte bara ha det för att "alla andra" har det...
    En stor anledning är att jag tycker det räcker med våra två små söner som ska vara näbbar och jag skulle ha svårt att välja bara en eller två av mina väninnor.

Hade jag haft en syster kanske jag hade tänkt annorlunda eller om jag inte hade barn som ska gå med oss.

Era tankar kring tärna/tärnor?

• Svar på tråden Fler som inte ska ha någon tärna?
  • masseladde

Precis som oss! Min m2b ska ha min bror som best man och jag har för många nära vänninor för att välja en eller två så jag tar ingen och min m2b har har två riktigt nära vänner och kunde inte välja mellan dom , så han tog min bror som han också är väldigt nära. Och min brors barn ska vara näbbar

• F A M E

Vi ska heller inte ha någon tärna ingen bestman heller för den delen.

• Gussavilmis

Vi kommmer att ha varken tärna eller bestman.. Det blir istället våra söner som kommer stå där framme med oss

Ville inte heller välja ur mina kompisar, kändes svårt på nåt sätt.. O jag har ändå tre systrar att välja på! Men som sagt, vill ju inte göra nån ledsen/besviken..

Jag personligen tycker att alla får göra precis som dom själva vill, så länge man är säker på att det är så man vill ha det

• Sååå lurade

Vi kommer att vara helt ensamma, inget följe över huvud taget. Ev kommer vi inte att kunna styra vår son så då får väl han vara lite näbb då, är bara 2 år... Vill han vara framme med oss så får han det...

vi vill inte dela detta med någon så tärna och bestman har aldrig varit en fråga för oss.

• W2B Blom

Vi kommer inte heller ha några tärnor eller bestman pga av att både jag och min M2B har många nära och kära vänner som står oss oerhört nära - blir lite konstigt att ha mina nio närmaste vänner som tärnor och som då ska stå vid altaret och likadant blir det med M2Bs kompisar. Så därför skippar vi tärnor och bestman, däremot har vi delegerat lite olika arbetsuppgifter till var en och en och det har varit mycket uppskattat för då känner de närmaste vännerna att de får hjälpa till med någonting iaf

♥ Bästa skönhetsmedel är lycka! ♥
  • 27juni2009

vi skall bara ha näbbar, våra barn på 6 & 3 år.
    Känns bäst för oss

• Juli 2010

Vi kommer varken ha tärna eller bestman.

Detta är enbart vår dag och våra nära och kära kommer ändå bli bjudna.

Jag tycker inte heller om tanken att fler än vi ska stå därframme. Antagligen aningen ego, men det känns som de skulle sno uppmärksamheten från oss.

(bröllop jag har varit på har jag tittat mer på brudföljet än på brudparet)

Så här blir det bara vi som kommer stå där framme, och självklart prästen.

• MammaMiaa

Jag ska bara ha brudnäbbar våra töser 6 & 4 år Vi ska ha min M2B s bror som best man.

• Aleta

Vi hade bara vår 4-åriga dotter som brudnäbb.

• Sobeit

Vi kommer inte att ha varken tärna eller bestman. Det räcker så bra med våra tre döttrar (6år, 5 år och snart 1 år) som brudnäbbar.

• J D

Om du inte har en syster kan du ju ta en bror som tärna om du har ngn sådan. Själv ska jag ha min syster och mina två bröder som tärnor. Annars tycker jag att du gott och väl kan strunta i det .

• johanna anders

Juli 2010 skrev 2009-04-13 21:20:34 följande:

Vi kommer varken ha tärna eller bestman.Detta är enbart vår dag och våra nära och kära kommer ändå bli bjudna.Jag tycker inte heller om tanken att fler än vi ska stå därframme. Antagligen aningen ego, men det känns som de skulle sno uppmärksamheten från oss.(bröllop jag har varit på har jag tittat mer på brudföljet än på brudparet)Så här blir det bara vi som kommer stå där framme, och självklart prästen.
    Åh det är så jag också skulle vilja ha det men min sambo ville bestämt ha med sin bror som best man och hade redan frågat honom... Vill att vår äldsta son på 4 år ska bära ringarna så vår bestman kommer bara att få stå och se dum ut där framme med oss.
    (Och håller med dig om lilla ego tanken att man vill väl inte ha någon konkurrens där framme =) )
    Nej jag önskar verkligen att min M2B ville hålla med mig om det speciella med att det endast är vi och våra två söner där framme!
    Som svar muttrar han att jag har bestämt precis allt annat så han viker sig inte på att ha sin bror som bestman. =(
  • Corona

Vi ska varken ha näbbar eller tärnor/bestman. Enda gången jag reflekterat över något i samband med det var när jag valde bort en snygg klänning med långt släp, det hade varit opraktiskt när man inte har någon som kan hjälpa en att lyfta det vid behov.

• RhjärtaJ

så tänkte jag också i val av klänning...:)

Corona skrev 2009-04-19 19:33:07 följande:
    Vi ska varken ha näbbar eller tärnor/bestman. Enda gången jag reflekterat över något i samband med det var när jag valde bort en snygg klänning med långt släp, det hade varit opraktiskt när man inte har någon som kan hjälpa en att lyfta det vid behov.
  • pysselbruden

Vi kommer inte att ha något följe överhuvudtaget. Men OM vi skulle haft det har jag ett "tjejgäng" på fyra som i sådana fall skulle vara självskrivna, men nu har de istället fått andra uppgifter under bröllopet. En är toastmaster, en ska sjunga under vigseln etc... Det jag funderade lite över var det faktum att det ju är tärnorna som ska vara med och hjälpa en under dagen (vid förberedelserna etc) men nu kommer min svägerska att hjälpa mig en del så det känns bra .

• noonoo

Ska inte heller ha någon tärna eller bestman, hade kunnat tänka mig att ha det just för att slippa vara så mycket i fokus den dagen. Men de vänner vi har är alldelens för blyga och skulle inte stå ut med att vara i fokus som följe till oss så vi har bestämt tillsammans och med våra vänner att vi inte kommer ha något följe alls.
    Nu återstår bara min fråga, vem tar blommorna när jag står där framme, men jag får väl försöka lösa det med på ett bra sätt...

• Tooticki

Jag hade ingen tärna, min man hade ingen best man. Det gick så bra ändå. Jag har många vänner som jag kunnat valt, men jag kände inte för att mecka med det.

• 18 juli 2009

Vi kommer varken ha tärna eller best man heller! Kommer ha ett ganska intimt bröllop med få gäster så då kändes detta bäst. Våra söner får stå med oss om de vill!

• hjärtat mitt

Ingen tärna, ingen bestman.
    Två fina näbbar!

Svar på tråden Fler som inte ska ha någon tärna?