• December 2009

    Färgångest

    Var inne på champagne brunt och creme för min klänning går i champagne med ivoryspets över. Men vill få in mer färg..

    Kan man ha ljusrosa, ljusgrönt och silver till det? Eller blir det för mycket?

  • Svar på tråden Färgångest
  • Red Scarlet

    Menar du som färgtema till bröllopet eller menar du att du själv ska ha saker som går i rosa och grönt?

    Som färgtema tycker jag att det skulle vara jättesnyggt med champagne och rosa/grönt och även silver, alla färgerna passar bra ihop och jag tror inte att det blir för mycket. Däremot kanske gästerna inte förstår vad färgtemat egentligen är ifall det regnbågens alla färger är med ;)

    Men jag tror att det kan underlätta för er ifall ni beslutar er för kanske TVÅ (el tre) färger som ni håller er till. Tex champagne och grönt med hintar av silver här och där, just för att då kan ni leta upp trycksaker, dekorationer mm som är just gröna/champagnefärgade och få bröllopet mer enhetligt. Men det gör ni ju som ni vill, färg är fint! :D

  • Brudens mamma

    Är det verkligen så att man som gäst undrar över vilket färgtema paret har? Jag har svårt att tänka mig det.
    Champange, ivory och brunt är ju fint men varför inte bryta av i en klar färg. Typ orange, klar rosa eller en fin grön?

Svar på tråden Färgångest